warning

این انجمن دارای مطالبی در مورد دخانیات و ادوات وابسته به آن می باشد
طبق قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران بازدید کنندگان باید بالای 18 سال باشند

warning

اولین بررسی قهوه ایران

فروش دانه قهوه و قهوه جوش

مشاهده سایت

ژورنال سیگار برگ

معرفی انواع سیگار برگ ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

وب سایت آموزشی پاسارگاد تاباک

تخصصی ترین مقالات آموزشی

مشاهده سایت

فروش پیپ

معرفی انواع توتون ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نقش قهوه در پیشگیری از بیماری چاقی مفرط و عوارض جانبی آن
#1
چاقی یک بیماری است و مانند دیگر بیماریها می تواند بسیار پیشرفت کند و به مراحل حاد برسد . از بیماریها و عوارض رایج در چاقی مفرط می توان به بیماریهای مهم سیستمیک مانند دیابت ، فشار خون ، کبد چرب اشاره کرد .

همچنین بروز بسیاری از سرطانها مثل سرطان سینه و پروستات در افراد چاق شایع می باشد . در ضمن بیماریهای عصبی مانند افسردگی و اضطراب نیز در افراد با چاقی مفرط بسیار رایج است .

[تصویر:  ff04e9c1-aa84-499e-92b1-d0e0da2ff177.jpg]

 

تحقیقات جدید پیرامون ترکیبات موجود در قهوه نشان می دهد که این ترکیبات می توانند از بیماریهای مرتبط با چاقی مفرط جلوگیری کند .این تحقیقات توسط محققین دانشگاه جورجیا صورت پذیرفته است . محققین اعلام کردند اسید کلروژنیک ( CGA ) تاثیر قابل توجهی برای بهبود وضعیت بیمارانی که در شرایط مقاومت به انسولین  (  IR  ( Insulin Resistance  قرار گرفته اند ، دارد .

این آزمایشات برروی موشهایی صورت گرفته که تحت رژیم چرب و بطور همزمان تزریق اسید کلروژنیک قرار داشته اند . این تحقیق توسط آقای Yongjie – Ma  در مقطع دکترا دانشگاه جورجیا بررسی و اجرا گردیده است .

ایشان اعلام کردند با توجه به تحقیقات قبلی می دانستیم نوشیدن قهوه به کاهش بیماری دیابت نوع 2 و بیماریهای قلبی کمک می کند ولی در این تحقیقات جدید ما بدنبال این بودیم که اطلاعات شفاف تری را از تاثیر اسید کلروژنیک موجود در قهوه بدست آوریم .

همانطور که می دانید اسید کلروژنیک به وفور در قهوه موجود می باشد و همچنین به میزان کمتری در دیگر میوه ها مثل سیب ، گلابی ، گوجه فرنگی و دیگر سبزیجات نیز موجود می باشد . این پژوهش برروی تعدادی موش صورت گرفت . محققان این دانشگاه با تنظیم و اجرای رژیم غذایی چرب بمدت 15 هفته به همراه 2 بار تزریق CGA در هر هفته به بررسی نتایج درمانی و تاثیرات CGA بر روی موشها پرداختند .

بعد 15 هفته آنها متوجه شدند که CGA نه تنها جلوی افزایش وزن موشها را میگیرد بلکه کمک می کند تا میزان قند خون اندازه طبیعی داشته باشد و همچنین به ساختار مناسب کبد کمک  نماید .

آقای MA که در لابراتوار پروفسور Dexi این تحقیقات را انجام داده است ، معتقد است که CGA یک آنتی اکسیدان بسیار قدرتمند است که باعث کاهش التهاب ها شده و براساس تحقیقات ما بیماریهایی که براساس چاقی مفرط بوجود می آیند از التهاب های مزمن(  CI ( Chronic Inflammation  و دائمی حادث می شوند .

اگر ما بتوانیم آنها را کنترل کنیم می توانیم از عواقب منفی بسیاری از بیماریهای مرتبط با چاقی جلوگیری نماییم.

سلام جهان!:

- چگونه پیپ و چوب سیگار خود را تمیز کنیم
- منتخب
قهوه آدمها را به هم نزدیکتر میکند...
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

© 2010– 2024
® PasargadTabac
All Rights Reserved
كليه حقوق مادی و معنوی اين تارنما متعلق به پاسارگاد تاباک می باشد
کلیه مطالب این تارنما طبق قانون کپی رایت به ثبت می رسند، لذا استفاده از این مطالب بدون ذکر منبع ممنوع است
طراحی و پشتیبانی :  پشتیبان وب