warning

این انجمن دارای مطالبی در مورد دخانیات و ادوات وابسته به آن می باشد
طبق قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران بازدید کنندگان باید بالای 18 سال باشند

warning

اولین بررسی قهوه ایران

فروش دانه قهوه و قهوه جوش

مشاهده سایت

ژورنال سیگار برگ

معرفی انواع سیگار برگ ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

وب سایت آموزشی پاسارگاد تاباک

تخصصی ترین مقالات آموزشی

مشاهده سایت

فروش پیپ

معرفی انواع توتون ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کم فروشی استارباکس
#1
[تصویر:  cfad8955-6292-47e1-b709-c4862fd579ce.jpg]
دو شهروند آمریکایی و ساکن کالیفرنیا شکایتی را علیه فروشگاههای زنجیره ایی قهوه استارباکس به دادگاه فدرال امریکا ارائه کرده اند.
آنها معتقدند که استارباکس در طی ده سال گذشته بر خلاف تبلیغات صورت گرفته ، میزان کمتری از قهوه را در هر لیوان برای مشتریان سرو کرده است و به قولی کم فروشی کرده است.
یکی از شاکیان پرونده ، اقای بنجامین ویلز ، در شهر سانفرانسیسکو زندگی می کند ، او می گوید استارباکس با کم فروشی و فریب مشتریانش میزان کمتری قهوه برای آنان سرو کرده که با توجه به وسعت جهانی این ابر غول قهوه ، این کم فروشی برای این شرکت در سطح جهانی صدها میلیون دلار سود داشته است.

به طور مثال ، مشتری استارباکس که قهوه لاته (اسپرسو + شیر بخار داده شده) در حجم 300 سی سی را سفارش می دهد تنها حدود 250 سی سی محصول دریافت می کند و ما بقی کف شیر است که از دیدگاه انجمن علوم غذایی و انجمن وزن جهانی و اندازه گیری ، کف شیر بعنوان عامل تعیین کننده حجم برای فروش در نظر گرفته نمی شود. این شهروند آمریکایی معتقد است استارباکس با کم فروشی و فریب مشتریان باعث افزایش تقلبی قیمت سهام این شرکت و ضربه به شرکتهای رقیبی شده است که صادقانه فعالیت می کنند.
او با مدارک مستند ثابت می کند که این کم فروشی برنامه ایی از قبل طراحی شده است ، چرا که تمامی اصول این کار در مدلهای آموزشی پرسنل این شرکت بطور مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد.

او می گوید به طور مثال استاندارد آموزشی و دستورالعملهای تهیه قهوه لاته استارباکس در سال 2006 بازنویسی و به تمامی شعبات ابلاغ گردید.
استاندارد جدید تهیه قهوه لاته با هدف کاهش مصرف شیر که نهایتا به کاهش هزینه تولید منجر می شود صورت پذیرفته است.

همانطور که به خوبی می دانید یک فنجان لاته کلاسیک از میزان مشخصی اسپرسو ، شیر بخار داده شده و حداکثر 6 میلیمتر کف شیر تشکیل یافته است ، ولی استارباکس برای کاهش مصرف شیر و سود دهی بالاتر با تغییر عمدی در دستورالعمل واقعی به جای شیر بخار داده شده ، کف شیر بسیار بیشتری از 6 میلی متر ، برای مشتریان سرو می کند و همانطور که گفتیم اصولا در صنایع غذایی میزان کف مواد غذایی در بسته بندی محسوب نمی شود.
این شکایت برای آقای معترض (بنجامین ویلز) جنبه شخصی ندارد ، اما پیگیری ایشان از این جهت می تواند جذاب باشد که جلوی سوء استفاده شرکتهای چند ملیتی که فقط به سود دهی بیشتر و رضایت سهامدارانشان می اندیشند گرفته شود.

یکی از مدیران مسئول استارباکس با آگاهی از این دعوی قانونی معتقد است که این موضوع بدون نتیجه و به نفع استارباکس پایان خواهد پذیرفت.

سلام جهان!:

- چگونه پیپ و چوب سیگار خود را تمیز کنیم
- منتخب
قهوه آدمها را به هم نزدیکتر میکند...
پاسخ
#2
ای باریکلا

سلام جهان!:

- چگونه پیپ و چوب سیگار خود را تمیز کنیم
- منتخب
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

© 2010– 2024
® PasargadTabac
All Rights Reserved
كليه حقوق مادی و معنوی اين تارنما متعلق به پاسارگاد تاباک می باشد
کلیه مطالب این تارنما طبق قانون کپی رایت به ثبت می رسند، لذا استفاده از این مطالب بدون ذکر منبع ممنوع است
طراحی و پشتیبانی :  پشتیبان وب