warning

این انجمن دارای مطالبی در مورد دخانیات و ادوات وابسته به آن می باشد
طبق قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران بازدید کنندگان باید بالای 18 سال باشند

warning

اولین بررسی قهوه ایران

فروش دانه قهوه و قهوه جوش

مشاهده سایت

ژورنال سیگار برگ

معرفی انواع سیگار برگ ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

وب سایت آموزشی پاسارگاد تاباک

تخصصی ترین مقالات آموزشی

مشاهده سایت

فروش پیپ

معرفی انواع توتون ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
قهوه و سرطان
#1
قهوه سرطان کبد را کاهش می‌دهد. تحقیقات عمومی توکیو ژاپن که در آن ۹۰ نفر به مدت ۱۱ سال مشارکت داشتند نشان می‌دهد که سرطان کبد به میزان ۵۰% در میان افرادی که روزانه حداقل سه فنجان قهوه می‌نوشیدند کاهش یافته است. این گزارش در مجله موسسه ملی سرطان توکیو (National Cancer Centre in Tokyo) منتشر شد.
کافئین کاهش‌دهنده سرطان روده و مثانه است. دانشگاه کانادایی کالگری به مدت دو سال از سال ۱۹۹۲تا ۱۹۹۴ بر روی ۹۲۷ مورد سرطان مثانه، ۹۹۱ مورد سرطان روده بزرگ و ۲۱۱۸ مورد داوطلبان کنترل تولیدمثل تحقیق و بررسی کرد. این افراد در ایالت انتاریو کانادا ساکن بودند. نتیجه تحقیقات در مجله اروپایی پیشگیری سرطان در آپریل ۲۰۰۲ منتشر شد. بر اساس این مطالعات آنان در تمامی موارد شاهد کاهش سرطان با مصرف قهوه بودند. با مصرف چای هیچگونه تاثیری در کاهش این سرطان‌ها مشاهده نشد.
کافئین کاهش‌دهنده سرطان رحم است. برابر یافته‌های بخش زنان دانشگاه پزشکی توهوکو (Tohoku) که در مجله اروپایی پیشگیری سرطان در ۱۷ آگوست ۲۰۰۸ منتشر شد، مصرف قهوه باعث کاهش سرطان رحم زنان (EEA) می‌شود. در این تحقیقات به مقایسه ۱۰۷ نفر از زنان زیر ۸۰ سال که مبتلا به سرطان رحم بودند با ۲۱۴ نفر از زنانی که مبتلا به این سرطان نبودند پرداختند. آن‌ها به این نتیجه دست رسیدند که در میان گروهی که بیشترین مصرف قهوه را داشتند (۲ تا ۳ فنجان قهوه روزانه و یا بیشتر) کمترین میزان آمار سرطان رحم مشاهده شد.
کافئین پیشگیری‌کننده سرطان پوست است. تحقیقاتی در دانشگاه روتجرز (Rutgers) ایالت نیوجرسی بر روی موش‌های بی‌مو که به سادگی در هنگام تابش مستقیم نور خورشید سرطان پوست می‌گرفتند انجام و در ۱۱ نوامبر ۲۰۰۸ منتشر شد. محققان در تحقیقات مقایسه‌ای خود شاهد کاهش سرطان پوست به میزان ۴۰۰ برابر بودند. در میان گروهی از موش‌ها که ۲ فنجان قهوه روزانه دریافت می‌کردند و گروهی که قهوه دریافت نمی‌کردند.

سلام جهان!:

- منتخب
Kamran
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

© 2010– 2023
® PasargadTabac
All Rights Reserved
كليه حقوق مادی و معنوی اين تارنما متعلق به پاسارگاد تاباک می باشد
کلیه مطالب این تارنما طبق قانون کپی رایت به ثبت می رسند، لذا استفاده از این مطالب بدون ذکر منبع ممنوع است
طراحی و پشتیبانی :  پشتیبان وب