warning

این انجمن دارای مطالبی در مورد دخانیات و ادوات وابسته به آن می باشد
طبق قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران بازدید کنندگان باید بالای 18 سال باشند

warning

اولین بررسی قهوه ایران

فروش دانه قهوه و قهوه جوش

مشاهده سایت

ژورنال سیگار برگ

معرفی انواع سیگار برگ ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

وب سایت آموزشی پاسارگاد تاباک

تخصصی ترین مقالات آموزشی

مشاهده سایت

فروش پیپ

معرفی انواع توتون ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ارتفاع و اهمیت آن در کیفیت قهوه
#1
از 50 سال پیش تا به امروز ، علاقمندان در مورد اهمیت و مرغوبیت محصول درختان قهوه کاشته شده در ارتفاعات صحبت می کنند و این سوال برای ما پیش می آید که چه اتفاقی در ارتفاعات باعث میشود این مرغوبیت به وجود آید.
وقتی این مورد را به صورت علمی مورد بررسی قرار میدهیم اطلاعاتی که از تحقیقات محققین به دست می آوریم دو پهلو می باشد!
ولی بررسی های بسیاری از محققان نشان می دهد که در یک قهوه نوع ثابت ، مزه ها در ارتفاعات متفاوت فرق می کند و گروهی دیگر از تحقیقات نشان می دهد کاپ پروفایل قهوه در هر ارتفاعی متفاوت است.قهوه های کاشت شده در ارتفاعات بالا اسیدیته و پیچیدگی بیشتری دارند و قهوه های ارتفاعات کم طعم قوی تری ایجاد می کنند.
[تصویر:  6210031f-21d6-4ddd-b401-73c61474b523.jpg]
اگر واقعا تفاوتی در ارتفاع کاشت وجود دارد ،‌این تفاوت چگونه ایجاد می شود ؟
ورزشکاران حرفه ای مخصوصا کوهنوردان ، با شرایط متفاوت در ارتفاعات آشنا هستند . آنها به خوبی می دانند تراکم هوا با افزایش ارتفاع کاهش می یابد و این باعث می گردد که اکسی‍‍ژن کمتری در هر دم وارد ریه ها گردد.شاید تصور کنیم درختان قهوه که مانند ما ریه ندارند که برایشان این موضوع مهم باشد !
محققان کشاورزی در کاشت کاهو ، تربچه و تعداد دیگری از گیاهان در ارتفاعات متفاوت در شرایط مشابه ، به این نتیجه دست یافتند که ارتفاع نقش بسیار مهمی در نحوه رشد و طعم و مزه نهایی محصولات کشاورزی بازی می کند .مسلماً این موضوع بخوبی می تواند بر روی کیفیت محصول درختان قهوه تاثیر گذار باشد . تغییرات فشار هوا یکی از موضوعاتی است که در تغییر ارتفاع حادث می شود .
موضوع دیگر کاهش دما در ارتفاعات بالاتر می باشد و مدارک مطالعاتی زیادی در زمینه تاثیر درجه حرارت هوا روی محصولات مخصوصا درمورد قهوه وجود دارد . مدت زمان طولانی تبدیل شکوفه تا گیلاس رسیده قهوه باعث می شود که عامل حرارت بسیار تاثیر گذار باشد .
نکته مهمی را که باید در نظر بگیریم این است که درجه حرارت در همه نقاط جهان در ارتفاعات مثلاً2500 متری شبیه به هم نیست و هر چقدر ما از خط استوا فاصله بگیریم ، درجه حرارت کمتری در ارتفاعات مشابه با نزدیکی خط استوا خواهیم داشت .
به طور مثال درجه حرارت هوا در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا در هاوایی به مراتب خنک تر از ارتفاع 2500 متری از سطح دریا در کلمبیا است و این شرایط آب و هوایی باعث می گردد که در قهوه هاوایی طعم اسیدی تر و پیچیده تری به وجود آید که این خصوصیات در قهوه کلمبیا به ندرت یافت می شود .
خلاصه کلام دوستان عزیز ؛
محصول درختان قهوه براساس اختلاف فشار متفاوت هوا در ارتفاعات و همچنین تغییر درجه حرارت در ارتفاعات دارای طعم و کاپ پروفایل متفاوتی می شود .

سلام جهان!:

- منتخب
قهوه آدمها را به هم نزدیکتر میکند...
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

© 2010– 2024
® PasargadTabac
All Rights Reserved
كليه حقوق مادی و معنوی اين تارنما متعلق به پاسارگاد تاباک می باشد
کلیه مطالب این تارنما طبق قانون کپی رایت به ثبت می رسند، لذا استفاده از این مطالب بدون ذکر منبع ممنوع است
طراحی و پشتیبانی :  پشتیبان وب