warning

این انجمن دارای مطالبی در مورد دخانیات و ادوات وابسته به آن می باشد
طبق قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران بازدید کنندگان باید بالای 18 سال باشند

warning

اولین بررسی قهوه ایران

فروش دانه قهوه و قهوه جوش

مشاهده سایت

ژورنال سیگار برگ

معرفی انواع سیگار برگ ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

وب سایت آموزشی پاسارگاد تاباک

تخصصی ترین مقالات آموزشی

مشاهده سایت

فروش پیپ

معرفی انواع توتون ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کاهـش اخـتـلال ذهـنی بـا نوشیدن روزانه قهوه
#1
در مطالعه‌اي که تحت نظارت دکتر سولفريزي از دانشگاه بري آلدومورو صورت گرفته، مصرف قهوه در 1445 نفر از افراد بين 65 تا 84 سال بررسي شد. وضعيت ذهني افراد شرکت کننده نيز به طور ميانگين سه سال و نيم پيگيري شد.
محققان در مقاله‌اي در نشريه Journal of Alzhimer’s disease منتشر کرده بودند، توضيح داده‌اند که افرادي که روزانه يک يا دو فنجان قهوه مصرف مي‌کنند، نسبت به افرادي که به ندرت قهوه مي‌نوشند، به ميزان کمتري دچار‌اختلال‌شناختي خفيف (MCI) مي‌شوند. البته اين ميزان در افرادي که بيش از دو فنجان در روز قهوه مصرف مي‌کنند بررسي نشده است.
اما آنچه در اين مطالعه جالب به نظر مي‌رسد، اين است که ميزان MCI در افرادي که ناگهان ميزان قهوه روزانه خود را يک يا دو فنجان بالا مي‌برند، در طول زمان افزايش مي‌يابد. اين ميزان نسبت به افرادي که به طور پيوسته و به ميزان ثابت يک يا دو فنجان قهوه مصرف مي‌کنند، حدود يک و نيم برابر بيشتر است.
[تصویر:  f063c1ee_a825_44f2_9146_2ac7f438657f.jpg]
اما قهوه چطور مي‌تواند بر سلامت مغز تاثيرگذار باشد؟ سولفريزي در اين‌باره مي‌گويد: «آزمايشات روي موش نشان مي‌دهد که کافئين احتمالا داراي نوعي خاصيت محافظت‌کننده نورون (Neuroprotective) است که مي‌تواند آسيب‌هاي حاصل از پلاک‌هاي آميلوئيدي- عامل بيماري آلزايمر- را به حداقل برساند. درحالي‌که به نظر مي‌رسد مقدار متوسط کافئين حافظه را تقويت مي‌کند، دوزهاي بالاتر مي‌تواند آن را ضعيف‌تر کنند.»
علاوه بر اين، سطح متوسط کافئين مي‌تواند حساسيت به انسولين را در مغز افراد مسن بالا برده و از احتمال وقوع ديابت نوع 2 جلوگيري کند.
هنوز مطالعات بيشتري لازم است تا اين فرضيه را تقويت کند که يکي از پرمصرف‌ترين نوشيدني‌هاي دنيا مي‌تواند مانع ابتلاي افراد به بيماري آلزايمر شود.
به گفته محققان، اين مطالعه تنها مي‌تواند ارتباط اين دو را مشخص سازد، نه علت و يا تاثير آن را. گرچه در مطالعات پيشين هم تاثير کافئينبر سلامت نورون‌ها مطرح شده بود.
«تحقيقات گسترده‌تر و با دوره‌هاي پيگيري طولاني‌تري نياز است، با اين حال ما بسيار اميدواريم که راه‌هاي جديد و وابسته به رژيم بيشتري بيابيم، تا از بروز دمانس و بيماري آلزايمر جلوگيري کنيم.»

سلام جهان!:

- منتخب
قهوه آدمها را به هم نزدیکتر میکند...
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

© 2010– 2024
® PasargadTabac
All Rights Reserved
كليه حقوق مادی و معنوی اين تارنما متعلق به پاسارگاد تاباک می باشد
کلیه مطالب این تارنما طبق قانون کپی رایت به ثبت می رسند، لذا استفاده از این مطالب بدون ذکر منبع ممنوع است
طراحی و پشتیبانی :  پشتیبان وب