warning

این انجمن دارای مطالبی در مورد دخانیات و ادوات وابسته به آن می باشد
طبق قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران بازدید کنندگان باید بالای 18 سال باشند

warning

اولین بررسی قهوه ایران

فروش دانه قهوه و قهوه جوش

مشاهده سایت

ژورنال سیگار برگ

معرفی انواع سیگار برگ ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

وب سایت آموزشی پاسارگاد تاباک

تخصصی ترین مقالات آموزشی

مشاهده سایت

فروش پیپ

معرفی انواع توتون ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دانهیل ( قسمت دوم )
#1
پنجمین مدل به نام " تن شل " معرفی شد که از یک نوع درخت برایر به نام "ساردینین برایر" با تکنیک " تن سندبلاست " ساخته میشود . این نوع برایر فشرده تر و محکمتر از نوع الجزایریست و مقاومت بیشتری نسبت به این تکنیک ساخت از خود نشان میدهد در نتیجه محصول به دست آمده از نظر نقش و نگار روی بدنه حالتی طبیعی تر و مواج به خود میگیرد .
ششمین مدل " ردبارک " در سال 1972 معرفی شد و یکی از مدلهای مشهور و پر طرفدار دانهیل است که دیگر تولید نمیشود . رنگ بدنه این مدل پیپ قرمز روشن تا قرمز تیره و جلادار است ، در سالهای اولیه تولید ، رنگ آن به رنگ صورتی روشن بود و در سال 1976 به رنگ اصلی قرمز تیره بازگشت . تولید این مدل از سال 1987 متوقف شد .
هفتمین مدل " درس " در سال 1973 معرفی شد . بدنه این مدل پوشیده از یک لایه صاف و سیاه رنگ است .
هشتمین مدل "کامبرلند" در سال 1979 معرفی شد و در ساخت آن از تکنیک "سندبلاست" استفاده شده است . دارای بدنه قهوه ای رنگ و لکه مانند با طرحی ملایم و مواج است . استم نیز قهوه ای رنگ و راه راه میباشد . جنس این نوع استم ابداع دانهیل است و تا امروز به همان شکل تولید و استفاده میشود . این مدل همواره به صورت "استریت" (بدون خم) با بدنه ای خرمایی و قهوه ای رنگ و براق و برجسته ساخته میشود . در بعضی از مدلها از تکنیک "گرین بلاست" یعنی دانه دار کردن و شن وار کردن بدنه استفاده میشود .
نهمین مدل "چسنات" در سال 1983 معرفی شد . جنس برایر و استم و رنگ این مدل مشابه مدل کامبرلند میباشد فقط نوع فینیش و شکل کاسه در این مدل منحصر بفرد است .
دهمین مدل "کانتی"در سال 1986 معرفی شده است .در ساخت آن از دو تکنیک همزمان "تن سندبلاست" و "کامبرلند" استفاده شده است . این مدل در سال 2006 به صورت لیمیتد تنها در تعداد 150 عدد تولید شد و یکی از مدلهای ممتاز و برجسته دانهیل است .
یازدهمین مدل "راست" در سال 1988 معرفی شده است . این مدل با بدنه ای قهوه ای رنگ مایل به سرخ تیره و براق و صاف ساخته میشود .
دوازدهمین مدل "امبر روت" آخرین مدل ساخت دانهیل در سال 1988 معرفی شد . طرح و رنگ بدنه این مدل زرد مایل به نارنجی است همانند مدل "روت برایر" این مدل هم بسیار گرانبها و نایاب میباشد و تنها در تعدادی از نمایندگی های دانهیل یافت میشود . بعضی از اقسام این مدل در طرحی به نام "امبر فلیم" با بدنه ای مستقیم و پوششی براق ساخته میشوند.
این 12 مدل پیپ های دانهیل بود که شرح داده شد . آلفرد دانهیل در سال 1928 بازنشسته شد و از آن تاریخ به بعد تمامی کارها توسط افراد فامیل و شرکای شرکت دنبال و با همان کیفیتی که دانهیل پایگذاری کرده بود ادامه یافت . در سال 1921 آلفرد دانهیل فروشگاه های خود در پاریس و نیویورک را احداث کرد و در سال 1924 بیش از 260 هزار پیپ در سراسر دنیا به فروش رفته بود .
از سال 1952 برای ساخت پیپهایی با تکنیک "سندبلاست" از "ساردینین برایر" استفاده شده است .

سلام جهان!:

- منتخب
Kamran
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

© 2010– 2024
® PasargadTabac
All Rights Reserved
كليه حقوق مادی و معنوی اين تارنما متعلق به پاسارگاد تاباک می باشد
کلیه مطالب این تارنما طبق قانون کپی رایت به ثبت می رسند، لذا استفاده از این مطالب بدون ذکر منبع ممنوع است
طراحی و پشتیبانی :  پشتیبان وب