warning

این انجمن دارای مطالبی در مورد دخانیات و ادوات وابسته به آن می باشد
طبق قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران بازدید کنندگان باید بالای 18 سال باشند

warning

اولین بررسی قهوه ایران

فروش دانه قهوه و قهوه جوش

مشاهده سایت

ژورنال سیگار برگ

معرفی انواع سیگار برگ ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

وب سایت آموزشی پاسارگاد تاباک

تخصصی ترین مقالات آموزشی

مشاهده سایت

فروش پیپ

معرفی انواع توتون ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
خواص قهوه – ۲۸ خاصیت قهوه برای سلامتی، مو و پوست
#1
همانگونه که از عنوان این مقاله بر می آید موضوع بحث ما خواص قهوه است و قصد داریم در طی این مقاله شما را با ۲۸ خاصیت و کاربرد متنوع قهوه آشنا سازیم. مقاله به چند بخش تقسیم شده است در بخش اول با خواص قهوه برای سلامتی انسان آشنا می شویم و به بررسی خواص و فواید قهوه در پیشگیری از آلزایمر، پیشگیری از دیابت، تقویت و بهبود سلامت قلب و پیشگیری از انواع سرطان ها خواهیم پرداخت همچنین خواص قهوه برای لاغری و کاهش وزن و چندین خاصیت دیگر مصرف قهوه مطرح می شود. در بخش دوم خواص قهوه برای مو و در بخش سوم به صورت مفصل به معرفی فواید قهوه برای پوست می پردازیم و طرز تهیه و روش استفاده از ۹ اسکراب و ماسک قهوه با کاربردهای متنوع بررسی خواهد شد. با نوآورد در ادامه این مقاله همراه شوید.

خواص قهوه برای سلامتی
خواص قهوه برای حافظه و پیشگیری از آلزایمر

قهوه سرشار از کافئین است و به همین دلیل سیستم عصبی مرکزی را تحریک می‌کند که این امر باعث تقویت هوشیاری ذهنی و دقت می‌شود و برای همین امکان به خاطر سپردن مطالب را راحت‌تر می‌کند. دانشمندان دریافته اند که نوشیدن ۳ تا ۵ فنجان قهوه در روز باعث کاهش ۲۰ درصدی خطر ابتلا به آلزایمر می شود. به عقیده این دانشمندان وجود ترکیبی به نام پولیفنول که ترکیبی آنتی اکسیدان است بیشترین تأثیر را در مقابله با آلزایمر دارد.

بر اساس پژوهشی که محققان بر روی حدود ۴۲۰۰ زن انجام داده‌اند مصرف روزانه حداقل ۳ فنجان قهوه خطر ابتلا به آلزایمر را به میزان ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. این میزان از سن ۸۰ سالگی حتی به ۷۰ درصد نیز می‌رسد. با این حال یادتان باشد که روزانه بیش از ۳ تا ۴ فنجان قهوه مصرف نکنید.

خواص قهوه برای لاغری و کاهش وزن

یکی از خواص قهوه، تاثیر مصرف قهوه در لاغری و کاهش وزن است. قهوه حاوی منیزیم و پتاسیم می باشد که این مواد معدنی در تنظیم سطح قند خون و در نتیجه کاهش میل به خوردن شیرینی و تنقلات تاثیر مثبتی دارند. به همین دلیل، مصرف قهوه اشتها را کاهش داده و موجب کاهش وزن فرد می شود.

یکی دیگر از خواص قهوه کمک به سوزاندن چربی در بدن است. متخصصان تغذیه بر این عقیده‌اند که کافئین به عنوان عمده ترین ماده‌ تشکیل دهنده قهوه، کاهش وزن به کاهش وزن و لاغر شدن فرد کمک می کند. در واقع مقادیر بالای کافئین موجود در قهوه سوخت و ساز بدن را افزایش داده و باعث می شود شما در طول روز کالری بیشتری بسوزانید. مصرف قهوه قبل از ورزش نیز سبب می شود به جای گلیکوژن، سلول های چربی به عنوان منبع انرژی استفاده شوند.

تاثیر مصرف قهوه در تقویت روحیه و شادی انسان

این شادی تنها به دلیل افزایش میزان کافئین نخواهد بود. سرشار بودن قهوه از آنتی‌اکسیدان‌ها یکی دیگر از دلایلی است که سبب ایجاد این احساس خوب پس از نوشیدن آن می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌ موجود در قهوه، بعد از آنتی اکسیدان های موجود در میوه‌ها و سبزیجات، بیشترین جذب را در بدن دارد؛ دستاورد آن سالم ماندن بدن و مبارزه بهتر با بیماری‌ها خواهد بود.

خواص قهوه برای ورزشکاران

پژوهش ها حاکی از این است که کافئین بر افزایش کارایی در ورزش تاثیرگذار است. کافئین می تواند عملکرد استقامتی بدن انسان در ورزش هایی مانند دو، شنا و دوچرخه سواری را تقویت کند. همچنین می تواند به بازیابی توان شما پس از انجام تمرینات کمک کند. زمان مطلوب برای مصرف کافئین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پیش از شروع ورزش است، البته گاهی افزایش کارایی در همان ۱۵ دقیقه اول آشکار می شود.

تذکر: به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد قهوه به هنگام ورزش باعث کمتر شدن خون رسانی به ماهیچه‌های قلب می‌شود و کارایی ورزشکاران را پایین می‌آورد. پس اگر قصد نوشیدن قهوه قبل از فعالیت ورزشی را دارید، فقط یک فنجان قهوه کافیست و لزومی ندارد زیاده روی کنید. ضمنا نوشیدن قهوه قبل از ورزش برای کسانی که بیماری عروق کرونر دارند یا در ارتفاعات ورزش می‌کنند مناسب نیست.

قهوه برای دیابت – خواص قهوه در پیشگیری از دیابت

نوشیدن قهوه خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. البته وقتی پای خواص قهوه برای سلامتی انسان به میان می آید، زمان نوشیدن قهوه هم اهمیت زیادی پیدا می کند. تحقیقات صورت گرفته بر روی ۲۹۰۰۰ زن، نشان داد آن دسته از زنانی که قهوه زیادی می‌نوشند ۲۲ درصد کمتر با احتمال ابتلا به دیابت روبه رو می‌شوند. همچنین در طی پژوهشی دیگر که بر روی ۱۷۴۱۳ نفر انجام گرفت، دانشمندان دریافتند که مصرف حداقل ۳ فنجان قهوه در روز، ۴۲ درصد خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

در جریان پژوهشی در کشور برزیل، حدود ۷۰ هزار زن که دیابت نداشتند مورد بررسی قرار گرفتند، آنهایی که پیش از ظهر بیش از یک فنجان قهوه می نوشیدند، ۳۴ درصد کمتر از کسانی که اصلا قهوه نمی نوشیدند به دیابت نوع ۲ مبتلا شده بودند. همچنین زنانی که حداقل ۳ فنجان قهوه در روز می نوشیدند در مقایسه با زنانی که هرگز قهوه نمی نوشیدند، ۲۷ درصد کمتر به بیماری دیابت مبتلا شدند. بدین ترتیب می توان گفت که زمان بندی خاص در مصرف قهوه فاکتوری است که رابطه مستقیمی با تاثیر محافظتی آن در پشیگیری از دیابت دارد.

تاثیر مصرف قهوه برای سلامت قلب

در صورتی که نوشیدن قهوه عادت روزانه شما شده، ممکن است در طولانی مدت از تاثیرات آن روی سلامت قلب خود شگفت زده شوید. بررسی تازه ای که نتایج آن در نشریه انجمن قلب ایالات متحده منتشر شده نشان می دهد که مصرف متعادل قهوه می تواند با کاهش میزان مرگ و میر ناشی از انسداد رگ های قلب رابطه مستقیم داشته باشد. بر اساس این پژوهش، خطر مرگ و میر بر اثر بیماری های قلبی در قهوه خورهایی که ۲ تا ۳ فنجان قهوه در روز می نوشند نسبت به کسانی که کمتر از یک فنجان در روز می نوشند، ۲۱ درصد کمتر است.

نتایج حاصل از پژوهش دیگری که در این زمینه صورت گرفت نشان می دهد نوشیدن ۵-۳ فنجان قهوه در روز می تواند خطر انسداد شریان ها را کم کرده و در نتیجه احتمال بروز سکته قلبی را کاهش دهد. مصرف این میزان قهوه می تواند رسوب کلسیم در جدار شریان ها را کاهش دهد. رسوب کلسیم در دیواره شریان ها موجب سختی آنها و یا به اصطلاح تصلب شرایین می شود و آن هم به نوبه خود زمینه بروز بیماری های قلبی را بیشتر می کند. در این مطالعه محققان بیش از ۲۵ هزار نفر از اهالی کره جنوبی با سن حدود ۴۱ سال را مورد بررسی قرار دادند. عادت مصرف قهوه در آنها بررسی شده و عروق قلبی آنها نیز توسط سی تی اسکن بررسی شدند. در طول دوره زمانی این پژوهش، رسوب کلسیم در جدار عروق قلب افرادی که قهوه بیشتری مصرف می کردند کمتر بود.

خواص قهوه برای کبد

نتایج تحقیق که توسط دانشمندان آمریکایی صورت گرفته نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه به طور منظم می‌تواند خطر ابتلا به یک بیماری خود ایمنی مربوط به کبد به اسم اسکلروزان کولانژیت را کاهش دهد. این بیماری باعث پیشرفت بیماری سیروز، سرطان مجاری صفرایی و نارسایی کلیوی می‌شود.
ادامه دارد...

سلام جهان!:

- منتخب
پاسخ
#2
مطلب مفیدی بود مرسی از وقتی که گذاشتین

سلام جهان!:

- منتخب
پاسخ
#3
درخت قهوه برگ هایی همیشه سبز و زیبا دارد، گیاهی از تیره Coffee که بیشتر از یک سوم مردم جهان هر روز آن را به عنوان یک نوشیدنی محبوب می نوشند. واژه قهوه برگرفته از زبان عربی و به معنای تحریک کننده و زائل کننده اشتهاست. درخت قهوه بین هفت تا 10 متر بلندی دارد و در هوای گرم و مرطوب رشد می کند. عطر گل های کوچک و سفید این درخت بی شباهت به بوی خوش گل یاسمن نیست. بهترین و مرغوب ترین سایبان مشهد قهوه که طعم و عطر منحصر به فردی دارد از بوته ای به نام Arabica در برزیل به دست می آید. تانزانیا و اتیوپی نیز دو کشور مهم تولیدکننده قهوه هستند که محصول آنها بو و مزه مخصوصی دارد. در ایران حدود هزار سال پیش، حکیم ابوعلی سینا در کتاب خود، شرح جامعی از خواص قهوه داده است. امروز بر اساس آمارهای به دست آمده، حدود 89 درصد از مردم جهان قهوه و چای یا هر دو آنها را مصرف می کنند و حدود 30 درصد از مردم دنیا کانکس سردخانه قهوه را به هر نوشیدنی گرم دیگر ترجیح می دهند.
نوشیدنی مضر یا مفید؟
هر ماده غذایی را اگر به اندازه مصرف کنید بارانگیر برای بدن منفعت دارد.
اندازه مصرف قهوه
متخصصان تغذیه توصیه می کنند که نوشیدن آن را به دو فنجان قهوه دم کرده آلاچیق مشهد یا سه فنجان قهوه فوری(نسکافه) در روز محدود کنید.
اما به این موضوع توجه کنید که نباید بیش از شش فنجان قهوه در یک روز مصرف کنید.

شاید باورتان نشود اگر بگوییم که در سال های اخیر بر شمار افرادی کانکس مشهد که به خوردن قهوه یا نسکافه عادت کرده اند، افزوده شده است! در زمان های قدیم در میان خانواده های خاص و در مراسم ویژه قهوه تهیه می شد، اما این روزها با واردات انواع آن، این نوشیدنی ساختمان پیش ساخته به خصوص در میان قشر جوان محبوبیت فراوانی پیدا کرده است، به ویژه در روزهای سخت کاری. اما مهم ترین نکته آن است که هر روز ما تأثیرات جدیدی را در زمینه عادت به نوشیدن قهوه می شنویم. البته در برخی از خبرها از فواید آن صحبت می شود، اما در برخی دیگر از مضرات آن می گویند، مانند خبری که اخیراً از سوی یکی از خبرگزاری ها منتشر شد.
بر اساس تازه ترین تحقیقات پزشکی، مصرف زیاد قهوه سبب کلین روم از بین رفتن مینای دندان ها می شود. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که نوشیدن آن را به دو فنجان قهوه دم کرده یا سه فنجان قهوه فوری(نسکافه) در روز محدود کنید.
در این خبر که از سوی خبرگزاری ایسنا منتشر شد، بر این موضوع تأکید شده اجاز دادن طراحی سایت مشهد بود که نوشیدن قهوه به شدت برای سلامت دندان ها مضر است. به گزارش این خبرگزاری، بر اساس سردخانه مشهد تازه ترین تحقیقات پزشکی، مصرف زیاد این نوشیدنی سبب از بین رفتن مینای دندان ها می شود. بر اساس این تحقیقات، قهوه فرآوری شده(نسکافه) 30 برابر بیش از نوع عادی آن(به علت اسید سیتریک موجود)، سبب خوردگی مینای دندان می شود و به این ترتیب پوسیدگی دندان ها را به همراه خواهد داشت. در ادامه، دلایل کامل ساندویچ پانل مشهد و توضیحات بیشتر درباره این تحقیق به چشم نمی خورد، اما شما درباره خواصی که بارها و بارها تحقیقات، آنها را به اثبات رسانده اند چیزی می دانید؟
بهتر است بدانید که بیش از یک سوم مردم جهان قهوه را دوست دارند و مصرف می کنند. واژه قهوه، برگرفته از زبان عربی و به معنای تحریک کننده و زایل کننده اشتهاست. برخی از مورخان، پیشینه این واژه را به کشور اتیوپی نسبت می دهند. درخت قهوه بین 7 تا 10 متر بلندی دارد و درهوای گرم و مرطوب رشد می کند. این درخت گل هایی کوچک و سپید دارد که بوی آن شبیه به بوی گل یاسمن است.

جالب است بدانید که دانه های آن در آغاز، رنگ سبز و پس از رسیدن، رنگ گیلاس به خود می گیرند. از این رو، در بعضی کشورها به درخت گیلاس هم شهرت دارد. دانه های قهوه دو به دو به یکدیگر چسبیده اند و پرده نازکی میان آنها وجود دارد که آنها را از هم جدا می کند. تهیه قهوه در کشورهای گوناگون، متفاوت است، اما اغلب آن را با آب جوش ، بخار آب و یا از طریق گذراندن آب جوش از پودر آن تهیه می کنند.
بهترین قهوه جهان از نظر بو و طعم ، از بوته ای به نام Arabica به دست می آید که در برزیل به خوبی رشد می کند و از آنجا به سراسرجهان صادر می شود .

سلام جهان!:

- منتخب
پاسخ
#4
عالی بود با تشکر فراوان دانلود تلگرام دانلود تلگرام دانلود تلگرام دانلود تلگرام دانلود تلگرام دانلود تلگرام دانلود تلگرام دانلود تلگرام دانلود تلگرام دانلود تلگرام

سلام جهان!:

- منتخب
پاسخ
#5
دانلود تلگرام
دانلود اینستاگرام
دانلود تلگرام
دانلود اینستاگرام
دانلود تلگرام
دانلود اینستاگرام
دانلود تلگرام
دانلود اینستاگرام
دانلود تلگرام
دانلود اینستاگرام
دانلود تلگرام
دانلود اینستاگرام
دانلود تلگرام
دانلود اینستاگرام
دانلود تلگرام
دانلود اینستاگرام

سلام جهان!:

- منتخب
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

© 2010– 2023
® PasargadTabac
All Rights Reserved
كليه حقوق مادی و معنوی اين تارنما متعلق به پاسارگاد تاباک می باشد
کلیه مطالب این تارنما طبق قانون کپی رایت به ثبت می رسند، لذا استفاده از این مطالب بدون ذکر منبع ممنوع است
طراحی و پشتیبانی :  پشتیبان وب