انجمن پيپ ايران|تنها انجمن تخصصي پيپ توتون سيگاربرگ قهوه|پاسارگادتاباک
کافه‌ها و رسانه‌های اجتماعی - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن پيپ ايران|تنها انجمن تخصصي پيپ توتون سيگاربرگ قهوه|پاسارگادتاباک (https://www.pipeclubiran.com)
+-- انجمن: مباحث مربوط به قهوه - قهوه جوش - قهوه ساز (https://www.pipeclubiran.com/forum-1.html)
+--- انجمن: افتتاح اولین کافه بررسی قهوه در ایران (https://www.pipeclubiran.com/forum-21.html)
+--- موضوع: کافه‌ها و رسانه‌های اجتماعی (/thread-2970.html)



کافه‌ها و رسانه‌های اجتماعی - bernabea - 2016/12/17

نقش تبلیغات و روابط‌عمومی در حیات کسب‌وکارهای مرتبط با قهوه و کافه
کافه‌داری برای علاقه‌مندان به صنعت غذا و نوشیدنی کسب‌وکار جذابی به شمار می‌آید. اما همین جذابیت باعث شده افراد بی‌شماری دست به راه‌اندازی کافه بزنند و رقابت روز به روز سخت‌تر شود. برای دوام آوردن در این بازار رو به رشد، باید ابزارهای مناسبی به کار گرفته شود، وگرنه شکستی محتوم در انتظار سرمایه‌گذار خواهد بود. موفقیت کافه‌ها به عوامل متعددی بستگی دارد و از همه بیشتر به کیفیت محصول، طراحی کافه و استراتژی‌های بازاریابی که صاحبان این کسب‌وکارها پیش می‌گیرند. محتوای مجازی باکیفیت (مانند عکس و ویدیوی جذاب) عامل بسیار مهمی است که موجب می‌شود مطالب کافه‌ها در رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها به اصطلاح گل کند. شیوه‌های بازاریابی دیگری نیز وجود دارد که به رشد کافه‌ها منجر می‌شود، مانند فعالیت‌های اجتماعی، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و برگزاری رویدادها. در اینجا به برخی از نمونه‌های موفق غیرایرانی اشاره می‌شود که رمز موفقیت‌شان، انتخاب استراتژی‌های درخشان بازاریابی بوده است.
آلفرد کافی اند کیچن
Alfred Coffee & Kitchen
[تصویر:  Alfred-Coffee-Kitchen-%D8%A8%D8%A7%D8%B2...%DB%8C.jpg]
این کافه‌ی زنجیره‌ای با رشد پرسرعتی همراه بوده است و هم‌اکنون در پنج نقطه‌ی لس آنجلس به فعالیت مشغول است. آلفرد شعار “اما اول قهوه” را برای خود برگزید و آن را در تمام فعالیت‌های تبلیغاتی خود به کار برد و هشتگ butfirstcoffee# را در رسانه‌های اجتماعی خود به کار گرفت؛ بیش از ۵۰۰ هزار پست اینستاگرام، که بسیاری از آن‌ها محصولات و کافه‌های آلفرد را به نمایش می‌گذارند. سمت و سوی بازاریابی این کافه بیشتر تکنیک‌های “بازارپردازی” به روز است که با حرف «A» مزین به طرح شاخ گوزن علامت‌گذاری شده است. در این کافه‌ها می‌توان محصولات این برند را نیز خریداری کرد که بسته‌بندی‌های جذاب و ویژه‌ی خود را دارند. در واقع به “هویت بصری” برند خود توجه ویژه‌ای کرده است. آلفرد کافی اند کیچن، شیوه‌ی بازاریابی خارق‌العاده‌ای را پیش گرفته که باعث شده به خوبی و سادگی در رسانه‌های اجتماعی قابل شناسایی باشد.
اِلم کافی روسترز
Elm Coffee Roasters
[تصویر:  elm-coffee-roasters-seattle-%D8%A8%D8%A7...%DB%8C.jpg]
این کافه که در سیاتل واقع شده نسبتاً جدید است و با این حال در ساحل غربی ایالات متحده اسم و رسم خوبی به هم زده است. این کافه قهوه‌اش را خودش روست می‌کند و مورد توجه ویژه‌ی خبره‌های قهوه قرار گرفته؛ آن‌هایی که همیشه در پی برندهای جدید و حرفه‌ای هستند. با این حال، محبوبیت و موفقیت اِلم به فعالیت‌هایش در رسانه‌های اجتماعی بر می‌گردد. اِلم با همکاری چند نفر از بهترین عکاس‌های سیاتل به تولید محتوی پرداخت. اینستاگرام و وب‌سایت این برند پر است از عکس‌ها و ویدیوهایی که حرف ندارند و در نگاه اول چشم را خیره می‌کنند. عکس‌های اینستاگرامِ اِلم مرتب به روز می‌شوند و با به تصویر کشیدن محصولات و پرسنلِ در حال کار، از تنوع خوبی برخوردارند. کیفیت محتوی عنصری جادویی به شمار می‌آید که عامل اصلی موفقیت اِلم کافی روسترز در بازاریابی بوده است.
ادامه دارد...


RE: کافه‌ها و رسانه‌های اجتماعی - Mitra-S - 2016/12/28

(2016/12/17، 05:08 PM)bernabea نوشته است: نقش تبلیغات و روابط‌عمومی در حیات کسب‌وکارهای مرتبط با قهوه و کافه
کافه‌داری برای علاقه‌مندان به صنعت غذا و نوشیدنی کسب‌وکار جذابی به شمار می‌آید. اما همین جذابیت باعث شده افراد بی‌شماری دست به راه‌اندازی کافه بزنند و رقابت روز به روز سخت‌تر شود. برای دوام آوردن در این بازار رو به رشد، باید ابزارهای مناسبی به کار گرفته شود، وگرنه شکستی محتوم در انتظار سرمایه‌گذار خواهد بود. موفقیت کافه‌ها به عوامل متعددی بستگی دارد و از همه بیشتر به کیفیت محصول، طراحی کافه و استراتژی‌های بازاریابی که صاحبان این کسب‌وکارها پیش می‌گیرند. محتوای مجازی باکیفیت (مانند عکس و ویدیوی جذاب) عامل بسیار مهمی است که موجب می‌شود مطالب کافه‌ها در رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها به اصطلاح گل کند. شیوه‌های بازاریابی دیگری نیز وجود دارد که به رشد کافه‌ها منجر می‌شود، مانند فعالیت‌های اجتماعی، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و برگزاری رویدادها. در اینجا به برخی از نمونه‌های موفق غیرایرانی اشاره می‌شود که رمز موفقیت‌شان، انتخاب استراتژی‌های درخشان بازاریابی بوده است.
آلفرد کافی اند کیچن
Alfred Coffee & Kitchen
[تصویر:  Alfred-Coffee-Kitchen-%D8%A8%D8%A7%D8%B2...%DB%8C.jpg]
این کافه‌ی زنجیره‌ای با رشد پرسرعتی همراه بوده است و هم‌اکنون در پنج نقطه‌ی لس آنجلس به فعالیت مشغول است. آلفرد شعار “اما اول قهوه” را برای خود برگزید و آن را در تمام فعالیت‌های تبلیغاتی خود به کار برد و هشتگ butfirstcoffee# را در رسانه‌های اجتماعی خود به کار گرفت؛ بیش از ۵۰۰ هزار پست اینستاگرام، که بسیاری از آن‌ها محصولات و کافه‌های آلفرد را به نمایش می‌گذارند. سمت و سوی بازاریابی این کافه بیشتر تکنیک‌های “بازارپردازی” به روز است که با حرف «A» مزین به طرح شاخ گوزن علامت‌گذاری شده است. در این کافه‌ها می‌توان محصولات این برند را نیز خریداری کرد که بسته‌بندی‌های جذاب و ویژه‌ی خود را دارند. در واقع به “هویت بصری” برند خود توجه ویژه‌ای کرده است. آلفرد کافی اند کیچن، شیوه‌ی بازاریابی خارق‌العاده‌ای را پیش گرفته که باعث شده به خوبی و سادگی در رسانه‌های اجتماعی قابل شناسایی باشد.
اِلم کافی روسترز
Elm Coffee Roasters
[تصویر:  elm-coffee-roasters-seattle-%D8%A8%D8%A7...%DB%8C.jpg]
این کافه که در سیاتل واقع شده نسبتاً جدید است و با این حال در ساحل غربی ایالات متحده اسم و رسم خوبی به هم زده است. این کافه قهوه‌اش را خودش روست می‌کند و مورد توجه ویژه‌ی خبره‌های قهوه قرار گرفته؛ آن‌هایی که همیشه در پی برندهای جدید و حرفه‌ای هستند. با این حال، محبوبیت و موفقیت اِلم به فعالیت‌هایش در رسانه‌های اجتماعی بر می‌گردد. اِلم با همکاری چند نفر از بهترین عکاس‌های سیاتل به تولید محتوی پرداخت. اینستاگرام و وب‌سایت این برند پر است از عکس‌ها و ویدیوهایی که حرف ندارند و در نگاه اول چشم را خیره می‌کنند. عکس‌های اینستاگرامِ اِلم مرتب به روز می‌شوند و با به تصویر کشیدن محصولات و پرسنلِ در حال کار، از تنوع خوبی برخوردارند. کیفیت محتوی عنصری جادویی به شمار می‌آید که عامل اصلی موفقیت اِلم کافی روسترز در بازاریابی بوده است.
ادامه دارد...

kheili jaleb bod, albate in mozo dar zaminehaye dige ham sedgh mikone manzoram biznes haye digas.