انجمن پيپ ايران|تنها انجمن تخصصي پيپ توتون سيگاربرگ قهوه|پاسارگادتاباک

نسخه‌ی کامل: نوشیدن یک فنجان قهوه روزانه 9 دقیقه عمر را افزایش می دهد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بر اساس نتایج دو مطالعه که به تازگی توسط محققان دانشگاه های 'کالج ایمپریال لندن' و 'سوترن کالیفرنیا' انجام شده است، نوشیدن حتی یک فنجان قهوه در روز خطر مرگ زودهنگام به ویژه مرگ ناشی از مشکلات گوارشی را به اندازه چشمگیری کاهش می دهد.
بر اساس نتایج این دو مطالعه، خطر مرگ زودهنگام در افرادی که در طول 16 سال هر روز تنها یک فنجان 350 میلی لیتری قهوه مصرف می کردند، 12 درصد و در افرادی که روزی سه فنجان قهوه مصرف می کردند 18 درصد کاهش یافته است.
همچنین این مطالعات نشان می دهند که مصرف یک فنجان قهوه در روز متوسط طول عمر مردان را سه ماه و متوسط طول عمر زنان را یک ماه افزایش می دهد.
محققان می گویند: به این ترتیب مصرف یک فنجان قهوه در روز، به طور متوسط روزانه طول عمر یک مرد را حدود 9 دقیقه و طول عمر یک زن را حدود 3 دقیقه افزایش می دهد.
محققان دانشگاه های ایمپریال لندن و سوترن کالیفرنیا که این مطالعات را انجام داده اند، می گویند، نقش پیشگیرانه قهوه از لحاظ بیولوژیکی قابل توجه است؛ این نوشیدنی حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است که با مقاومت نسبت به انسولین مبارزه می کند، التهابات را کاهش می دهد و عملکرد کبد را تقویت می کند.
دکتر 'ورونیکا ستیوان' استادیار دانشگاه گفت: قهوه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و ترکیبات فنلی است که نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارند.
قهوه یکی از نوشیدنی های رایج است که در سراسر جهان مصرف می شود.
بر اساس نتایج این دو مطالعه، نوشیدن قهوه با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های تنفسی، کلیوی، قلبی، سرطان، سکته مغزی و دیابت در میان نژادهای مختلف ارتباط دارد.