انجمن پيپ ايران|تنها انجمن تخصصي پيپ توتون سيگاربرگ قهوه|پاسارگادتاباک

نسخه‌ی کامل: قهوه میان‌روست منبع سرشار آنتی‌اکسیدان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
قهوه که یکی از غنی‌ترین منابع آنتی‌اکسیدان به شمار می‌آید بدن را در برابر بیماری‌های مختلفی محافظت می‌کند. دنیای سلامت اخیرا اعلام کرده که به روشی برای تقویت میزان آنتی‌اکسیدان‌های قهوه دست یافته است.
[تصویر:  coffee-iran-icoff.ee-antioxidan-medium-roast-coffee.jpg]
متخصصان دانشگاه بریتیش کلمبیا می‌گویند کافی است دانه‌های قهوه را تا درجه‌ی متوسط روست کنید؛ با این کار خاصیت آنتی‌اکسیدانی قهوه به شدت تقویت خواهد شد.
این پژوهشگران ترکیب‌های شیمیایی‌ای را مورد بررسی قرار داده‌اند که طی فرآیند روست قهوه و پدیده‌ای که به واکنش میلارد معروف است، پدیدار می‌شوند. در این واکنش، درست مانند زمانی که استیک کباب می‌کنید یا نان را برشته می‌کنید، گرما بر کربوهیدرات‌ها، قند و پروتئین موجود در غذا اثر می‌گذارد. آنتی‌اکسیدان‌ها به‌عنوان سرسخت‌ترین دشمن رادیکال‌های آزاد شناخته می‌شوند که به‌عنوان محصول نهایی متابولیسم، با پیری انسان مرتبط هستند.
دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که بخش عمده آنتی‌اکسیدان موجود در قهوه با روست تیره، از دانه قهوه سبز می‌آید که در حین فرایند روست، به رنگ قهوه‌ای در می‌آید. همچین عنوان شده که دانه‌های قهوه ۹۰٪ از اسید کلروژنیک خود را حین فرایند روست از دست می‌دهند. سرپرست این گروه پژوهشی، یاژنگ لیو، می‌گوید که تنها روست متوسط است که به بیشترین میزان فعالیت آنتی‌اکسیدانی قهوه منجر می‌شود.
نتایج این پروژه بر مزایای متعدد دانه‌های روست شده‌ی قهوه برای سلامتی صحه می‌گذارد