انجمن پيپ ايران|تنها انجمن تخصصي پيپ توتون سيگاربرگ قهوه|پاسارگادتاباک

نسخه‌ی کامل: وقتی از قهوه در شبکه‌های اجتماعی حرف می‌زنیم، چطور حرف می‌زنیم؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  ghahveh.jpg]
هر شبکه اجتماعی لحن ویژه خود را دارد که از کاربردی که برای کاربران دارند برآمده است.

آن‌چه در توییتر می‌نویسیم نمی‌تواند جز در موارد نادری، به صورت مشابه در فیس‌بوک تکرار شود و یا در یوتیوب درج شود.

برای آن‌که مفهوم این موضوع را بیشتر درک کنیم، قهوه‌نوشی مثال خوبی است.

فیس‌بوک: من قهوه را دوست دارم.
توییتر: من دارم #قهوه می‌خورم
لینکدین: من در قهوه خوردن، مهارت دارم
یوتیوب: من را در حالی که دارم قهوه می‌خورم ببینید.
اینستاگرام: همین الان، کافه فلان، با یه دوست خوب.
پینترست: این مجموعه‌ای از عکس‌های قهوه‌های نوشیده شده توسط من است.
گوگل‌پلاس: من یکی از کارمندان گوگل هستم که در محل کار قهوه می‌خورد.

جز گوگل‌پلاس که طعنه‌ای به نوع روابط‌عمومی گوگل است، تغییر لحن در این شبکه‌ها با این مثال به خوبی مشخص شده است. شما کدام یک از این موارد را می‌پسندید؟ و چقدر در فعالیت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی از این نکته‌ها استفاده می‌کنید؟