انجمن پيپ ايران|تنها انجمن تخصصي پيپ توتون سيگاربرگ قهوه|پاسارگادتاباک

نسخه‌ی کامل: نزاع ۵۰۰ ساله بر سر قهوه"4"
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در آمریکا، قهوه‌خانه‌ها به تدریج محبوبیت پیدا کردند و قهوه راه خود را به خانه‌های مردم باز کرد.
[تصویر:  in-the-americas-coffee-houses-became-pop...68x576.jpg]
در آمریکا نیز مانند اروپا، قهوه‌خانه‌ها مکان‌هایی جذاب برای جلسات سیاسی و اجتماعات به حساب می‌آمدند. قهوه‌خانه‌ها پیش از انقلاب آمریکا شکل گرفتند اما مانند همتاهای اروپایی خود، محیطی مردانه داشتند و مختص مردان بودند. در قرن ۱۹ و اوایل قرن بیستم، روست کردن قهوه در منازل باب شد. مارک پرندرگست در کتاب خود با نام «دغدغه‌های غیر مشترک: تاریخ قهوه و این که چگونه دنیای ما را تغییر داد» می‌گوید:
"در اغلب فضاهای‌ شهری ایالات متحده‌ی اواسط قرن نوزده، مردم دانه‌های سبز قهوه را از فروشگاه‌های محلی تهیه می‌کردند و آن را در خانه روست و آسیاب می‌کردند."
در اوایل دهه‌ی ۱۹۰۰ و پس از جنگ جهانی دوم، خرید قهوه‌های از پیش آسیاب شده و قهوه‌های فوری در بین خانوارهای آمریکایی آغاز شد.
[تصویر:  american-homes-started-using-pre-ground-...24x768.jpg]
در اوایل قرن بیستم تولیدکننده‌های قهوه به تدریج قهوه‌ فوری را روانه‌ی بازار کردند. مجله‌ی اسمیت‌سونیَن می‌گوید: پس از جنگ جهانی دوم، برندهایی که محبوب خانوارها بودند (مانند فولجرز و مکسول‌هاوس)، شروع کردند به فروش قهوه‌ فوری. در دهه‌ی ۱۹۶۰ قهوه به خاطر فوایدی که برای سلامتی داشت مورد تحسین قرار گرفت. جان هال براون در کتاب «نوشیدنی‌های ابتدایی آمریکایی‌ها» (سال ۱۹۶۶) می‌نویسد: «قهوه سردرد را تخفیف می‌دهد، تندخویی را تسلی داده و سستی و پژمردگی را از بین می‌برد و برای جلوگیری از اختلال در گردش خون مفید است… مصرف همیشگی قهوه، هشیاری را بهبود می‌بخشد که خود نوعی محرک قلب است. قهوه قوی‌ترین پادزهر در برابر عوارض نوشیدنی‌های الکلی است.»
ادامه دارد...