انجمن پيپ ايران|تنها انجمن تخصصي پيپ توتون سيگاربرگ قهوه|پاسارگادتاباک

نسخه‌ی کامل: نگهداری از قهوه ، نکته ها و ترفند هایی که باید بدانید"2"
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
شرایط نگهداری از قهوه آسیاب شده :
[تصویر:  groundcoffee_ORIGINAL.jpg]
1_مشکل : قهوه آسیاب شده به دلیل پودر شدن سطح تماس بیشتری با هوا پیدا میکند ، به همین دلیل زود تر طعم و عطر خود را از دست میدهد !
راه حل : پودر قهوه خود را در ظروف شیشه ای تیره رنگ با در های وکیوم نگه داری کنید .
2_ مشکل : به دلیل ذکر شده در بالا خرید و نگه داری مقدار زیاد پودر قهوه کار درستی نیست،زیرا جز اینکه نگه داری آن مشکل می‌شودخیلی دیر مصرف میشود.
راه حل : در هنگام خرید به اندازه مصرف یک هفته یا حداکثر دو هفته خود پودر قهوه خریداری کنید.
3_مشکل : قهوه آسیاب شده جذب رطوبت بسیار بالایی دارد !
راه حل : از قرار دادن ظرف شیشه ای خود در مکان های مرطوب ، نمناک به ویژه یخچال خودداری کنید .
4_مشکل : رطوبت زیاد و آب می‌تواند کل پودر قهوه موجود در ظرفتان را تحت تاثیر قرار دهد و خراب کند !
راه حل : در هنگام برداشتن پودر قهوه دقت کنید که قاشق یا وسیله ای که از آن برای برداشتن قهوه استفاده میکنید به هیچ عنوان خیس نباشد.
5_مشکل : قهوه بو های مختلف و چربی های بسیار کم و سطحی را به خود جذب میکند !
راه حل : برای جلو گیری از بو گرفتن قهوه تان و از دست دادن بوی اصلی خود سعی کنید درب ظرف را برای مدت زمان طولانی باز نگذارید و برای جلوگیری از جذب چربی سعی کنید با دست تان قهوه هارا لمس نکنید .
شرایط نگهداری از دانه قهوه :
به طور کلی نگهداری از دانه قهوه بسیار ساده تر از نگه داری از قهوه آسیاب شده است ، اما به دلیل اینکه اغلب افراد مقدار زیادی از ذانه قهوه را تهیه میکنند اگر در حفظ و نگهداری صیح آن نکات لازم را رعایت نکنند باعث ضرر بیشتری خواهد شد .
شرایط نگهداری از دانه قهوه نیز مانند قهوه آسیاب شده است اما با حساسیت کمتر ، مزیت های استفاده از دانه قهوه نسبت به قهوه آسیاب شده بیشترند که میتوان به : مدت زمان نگه داری بیشتر ، آسیاب کردن به اندازه دلخواه و مصرف کردن با عطر و بوی بهتر ، حساسیت کمتر نسبت به جذب بو و چربی اشاره کرد.
شاید مهم ترین نکته در نگه داری دانه قهوه ، نگه داری آن در ظروف در بسته و تیره مانند ظروف پلاستیکی ، سرامیکی یا استیل باشد ، چون اگر رطوبت ، نور و گرما به دانه قهوه نرسد دانه قهوه رست شده را به راحتی میتوان تا یک ماه نگاه داشت .
جالب است بدانید که فروشگاه های قهوه و کافی شاپ ها برای نگه داری دانه قهوه خود از سیلو قهوه استفاده میکنند که همین شرایط را در ظرفیت بالاتر برایشان مهیا می سازد .