انجمن پيپ ايران|تنها انجمن تخصصي پيپ توتون سيگاربرگ قهوه|پاسارگادتاباک

نسخه‌ی کامل: معجزه‌ای به نام قهوه در پیشگیری از بیماری سیروز کبدی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
از جمله فواید قهوه می‌توان به افزایش انرژی، افزایش عملکرد بدن، افزایش هوشیاری و افزایش متابولیسم بدن اشاره کرد. قهوه نوشیدنی ارزان قیمت، منحصر به فرد، قابل دسترس و مفیدی است که حاوی صدها ترکیب شیمیایی است و از کبد محافظت می‌کند و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد.
بنابر بر تحقیقی که در مجله «داروشناسی و درمان» منتشر شد نشان داد مصرف مداوم مقدار مشخصی قهوه می‌تواند در درمان بیماری التهاب کبد بسیار موثر و مفید باشد. بیماری سیروز کبدی یا التهاب کبد بیماری کشنده است که درمان قطعی برای آن وجود ندارد. اما خوشبختانه مطالعات حاکی از آن است که خطر ابتلا به این بیماری به وسیله مصرف قهوه کاهش می‌یابد.
[تصویر:  n00058817-b.jpg]
به طور کلی، مصرف یک فنجان قهوه در روز می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را تا 22 درصد کاهش دهد. 2 فنجان قهوه 43 درصد خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد و به همین ترتیب مصرف 3 فنجان قهوه بیماری سیروز کبدی را تا 57 درصد کاهش می‌دهد. البته بیشترین مقدار مصرف آن حدود 4 فنجان در طول روز است که تا 65 درصد خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد.
نتایج این مطالعه نشان داده است که نوشیدن قهوه فیلترشده خواص و تاثیر بیشتری نسبت به قهوه های جوشیده در درمان بیماری التهاب کبد دارد. البته توجه به این نکته مهم است که نوشیدن قهوه در پیشگیری از این بیماری موثرتر از مهار آن است پس چه بهتر مقدار محدودی قهوه را به طور مکرر به برنامه غذایی‌تان اضافه کنید تا از این بیماری پیشگیری کنید.