انجمن پيپ ايران|تنها انجمن تخصصي پيپ توتون سيگاربرگ قهوه|پاسارگادتاباک

نسخه‌ی کامل: ویتنام بزرگترین تولیدکننده و صادر کننده جهانی قهوه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ویتنام می تواند به بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده جهانی قهوه تبدیل شود . در حال حاضر این کشور بعد از برزیل در مکان دوم تجارت جهانی قهوه قرار دارد . اگرچه بسیاری از خبرگان فن معتقدند که ویتنام با توجه به آب و هوای ایده آل و نیروی کار ارزان ، پتانسیل لازم جهت پشت سر گذاشتن برزیل در سالهای آتی را خواهد داشت.
اولین قدم ویتنام برای رسیدن به رتبه اول صادرات قهوه ارتقاء کیفیت محصولاتش می باشد . به این منظور تحقیقات و برنامه ریزی هایی جهت بهبود کیفیت کاشت ، تکنولوژی برداشت و گسترش مراکز فرآوری صنعتی قهوه در نظر گرفته شده است.
[تصویر:  ad1cd3ae-9291-4095-becf-72a3e5392f18.jpg]
درسال های اخیر قهوه یکی از محصولات پایه کشاورزی صادراتی این کشور محسوب میشود و 95 درصد محصولات تولید شده به خارج از خاکهای ویتنام صادر می شود و درآمدی در حدود 3 بیلیون دلار رابرای این کشور به ارمغان می آورد.
براساس آمار وزارت کشاورزی ویتنام و بنیاد توسعه مناطق روستایی در شش ماه اول سال 2014 ویتنام 1.12 میلیون تن قهوه صادر کرده است که ارزش آن به 2.3 بیلیون دلار میرسد .
وقتی همین دوره زمانی با سال 2013 مقایسه می شود، شما رشدی 26.8 درصدی برای حجم صادرات و همچنین رشدی 21.9 درصدی در ارزش صادراتی قهوه ویتنام ملاحظه می کنید.