انجمن پيپ ايران|تنها انجمن تخصصي پيپ توتون سيگاربرگ قهوه|پاسارگادتاباک

نسخه‌ی کامل: طرز تهیه قهوه کره ای
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اگر می خواهید قهوه کره ای را امتحان کنید دستورالعمل زیر پیشنهاد میشود . حتما ارزش یکبار امتحان کردن را دارد !!

مواد لازم :

   کره بدون نمک  80 گرم
   روغن MCT به میزان 15 تا 30 میلی گرم
   قهوه تازه دم شده  450 گرم
   از متدهای دم کردن با فیلتر استفاده کنید.


[تصویر:  3c5f59d8-8ab2-4326-aae9-4c06620d3623.jpg]

پنج قدم برای تهیه قهوه کره ای ضد گلوله:

   قهوه را به روش همیشگی دم کنید و مطمئن شوید که از نوع مناسبی از قهوه استفاده می کنید .
   هم زن را با آب جوش پر کنید ( آبجوش را درون آن ریخته و اجازه دهید کاملاً گرم شود )
   آبجوش را بیرون ریخته و قهوه و کره و روغن را درون هم زن بریزید . هم زدن را تا موقعی که لایه ای از کف برروی آن تشکیل نشده است ادامه دهید .
   می توانید دارچین ، وانیل و شکرهای رژیمی به آن اضافه کنید .
   معجون را درون لیوان ریخته و نوش جان کنید .

فوت کوزه گری:

   قهوه ها شبیه هم نیستند . قهوه با کیفیت پایین انرژی شما را میگیرد و شما را بحالت سست و گند مزاج در می آورد .
   از کره Grass - Fed استفاده کنید چون کره Grain fed مزه متفاوتی دارد و بخوبی مخلوط نمی شود .
   روغن MCT باعث افزایش انرژی ، از بین رفتن چربیها و عملکرد بهتر مغز می شود .همچنین برای گروهی مزه قهوه را بهتر می کند ولی می توانید فقط از کره استفاده کنید .
قهوه دالگونا چیست؟

قهوه دالگونا Dalgona نوشیدنی است که با مخلوط نسبت مساوی قهوه فوری ، شکر و آب گرم تا زمانی که خامه ای بشه درست میشه که بعد از خامه ای شدن اون رو به شیر سرد یا گرم اضافه و قهوه دالگونای ما آماده میشه . گاهی اوقات ، هم میشه اون رو با پودر قهوه ، کاکائو ، بیسکویت های خرد شده یا عسل هم درست کرد.
تاریخچه قهوه دالگونا
این قهوه در اصل به یک نوع نوشیدنی از استان Rajasthan هند بر میگرده به اسم قهوه زده شده که بعدها در کره جنوبی توسط یکی از سلبریتیا به اسم جونگ ایل وو که در یک برنامه تلوزیونی مطرح میکنه، وایرال میشه و شروع میشه به ترند شدن. این نوع قهوه که خیلی شبیه یک نوع نبات مخصوص کره ای هم هست که از قند و جوش شیرین تشکیل میشه و در مناطق توریستی کره کنار خیابان به فروش میرسه ,حسابی در کره جنوبی معروف میشه و این روزها هم ترند اینستاگرام شده.
بعد این قضایا تو فضای مجازی تحت هشتگ #dalgonacoffeechallenge توسط کره ای ها وایرال میشه و باعث میشه که همه فکر کنن ریشه اصلی قهوه دالوگانا به کره بر میگرده.
تفاوت اساسی بین قهوه Dalgona و نسخه هندی آن در ترتیب مونتاژ هر دو نوشیدنی است. در نسخه هندی این نوشیدنی Phenti Hui با شدت و سرعت زیاد قسمت‌های مساوی قهوه، شکر و آب گرم در یک کاسه تا زمانی که مخلوط حل شود و کف رنگی سبک ایجاد شود، تهیه می‌شود. پس از اتمام این کار، به تدریج آب بیشتری اضافه می‌شود تا مقدار مناسبی کف ایجاد شود. سپس کف آن را به لیوان اضافه می‌کنیم و سپس با اضافه کردن آب داغ و شیر کار تمام می‌شود.

در طرز تهیه قهوه دالگونا به سبک کره جنوبی پودر قهوه فوری، شکر و آبجوش را در یک ظرف کوچک می‌ریزند و به آرامی با هم مخلوط می‌کنند. سپس با همزن برقی یا دستی آنقدر مواد را هم می‌زنند تا پف کند و یک بافت خامه‌ای پیدا کند. حدود ۲ دقیقه باید هم بزنید تا یک بافت خامه‌ای مثل ابر درست شود (اگر همزن ندارید با چنگال به مدت ۱۵ دقیقه هم بزنید). سپس در یک لیوان چند تکه یخ بریزید و تا نیمه روی یخ‌ها شیر بریزید. سپس بافت خامه‌ای را روی شیر بریزید و در صورت تمایل با پودر قهوه یا شکلات تزیین کنید.