انجمن پيپ ايران|تنها انجمن تخصصي پيپ توتون سيگاربرگ قهوه|پاسارگادتاباک

نسخه‌ی کامل: مشاهیر پیپ کش ۵
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
گروه بزرگی از مشاهیر و مفاخر جهان از بین پیپ کشان بوده و هستند. در این سلسله نوشته هابه نام برخی از آنان اشاره می شود و امیدوارم دیگران هم دست به قلم شده و این لیست را کامل کنند ، خصوصن درباره ی ایرانیان که به دلیل نبود اطلاعات و عکس امکان اشاره به همان چند نفری که از پیپ کش بودنشان با خبر بودم نیز نشد .کسانی چون احمد شاملو و یا منوچهر حامدی.


کلود شابرول
زادروز(۲۴ ژوئن ۱۹۳۰)
روز مرگ (۱۲ سپتامبر ۲۰۱۰ )
(۸۰ سال)
کارگردان، تهیه‌کننده، نویسنده، منتقد سینمایی.

وی پس از فارغ‌التحصیل شدن از حقوق و ادبیات به نقدنویسی برای مجله‌ی "کایه دو سینما" پرداخت. او از بنیان‌گذاران موج نوی سینمای فرانسه و نیز از اولین نویسندگان کایه دو سینما بود.
با ارثیه‌ای که از همسرش به او رسید پس از تهیه‌کنندگی چند فیلم از "ژاک ریوت"، "فیلیپ دوبرکا" و ... نخستین فیلمش "سرژ زیبا" را ساخت که با تحسین گسترده‌ی منتقدین و محافل هنری آن روزگار مواجه شد. شابرول پس از آن تا پایان عمر هرساله، یک، دو و گاهی سه فیلم ساخت که شمار مجموع آثارش بیش از هفتاد فیلم است.
وی روز دوشنبه ۱۲ سپتامبر در پاریس درگذشت و در روز جمعه ۷ سپتامبر با مشایعت جمعیت بزرگی از سینماگران و سینما دوستان فرانسه در گورستان "پرلاشز" به خاک سپرده شد.
شمار فیلم‌ها و جوایزی که او گرفته چنان زیاد است که بسختی قابل شمارش و ذکر است. از این بین می‌توان به فیلم‌های: "پسرعموها"، "زنان خوش‌قلب"، "جوانان زن‌باز"، "دختران بد"، "زنان بی‌وفا"، "بلانی" و از جوایز، به "شیرطلایی" برلین اشاره کرد.