انجمن پيپ ايران|تنها انجمن تخصصي پيپ توتون سيگاربرگ قهوه|پاسارگادتاباک

نسخه‌ی کامل: مروری بر انواع توتون پایه ( قسمت دوم )
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
برلی:
منشا توتون برلی سفید به آقای " وب " که آنرا در اوهایو و کنتاکی در حدود سال 1864 پرورش داده بود ، نسبت داده شده است . وی متوجه شد که این توتون محصولی متفاوت با توتون ویرجینیای برگ روشن است زیرا رنگ آن از سفید به زرد تیره تغییر پیدا میکند و روش دود دادن آن نیز متفاوت است . تا سال 1866 ، 20000 پوند توتون برلی برداشت کرد و سال بعد محصول خود را در بازار سنت لوییس به قیمت 58 دلار به ازای هر 100 پوند فروخت . تا سال 1883 ، بازار اصلی این توتون سینسیناتی بود اما در سراسر کنتاکی مرکزی و تنسی پرورش داده میشد . در سال 1880 کنتاکی 36% تولید کل توتون کشور را به خود اختصاص داده بود .
برلی یک توتون سبک خشک شده است که اصولا برای تولید سیگارت استفاده میشود . 70% این محصول در کنتاکی ، 20% در تنسی و مابقی در ایندیانا ، کارولینای شمالی ، میسوری ، اوهایو و ویرجینیا تولید میشود . توتون برلی در کشورهای دیگری نیز مانند برزیل ، مالاوی و آرژانتین تولید میشود .
در آمریکا تولید توتون برلی از مرحله بذرهای گلوله شکل که آنها را در جعبه های پلاستیکی شناور روی بستری از آب و خاک حاصلخیز قرار داده اند ، در ماه مارچ یا اپریل شروع میشود .
کاوندیش:
کاوندیش در واقع یک فرایند دود دادن و کات کردن توتون است و خود ، نوعی از توتون نیست . این فرایند برای خارج کردن طعم شیرین طبیعی درون توتون به کار میرود . کاوندیش را میتوان از هر نوع توتونی به دست آورد . اما معمولا توتون به کار رفته در این پروسه یکی از ترکیبات کنتاکی ، ویرجینیا و یا برلی است و بیشترین استفاده آن در تهیه توتون پیپ و سیگار است . این فرایند با فشرده کردن برگهای توتون به صورت قرصهایی به ضخامت یک اینچ شروع میشود . طی فرایند خاصی دود داده میشود و توتون تخمیر میگردد . در طی این پروسه توتونی ملایم و شیرین به دست می آید . فرایند طعم دار و معطر کردن معمولا قبل از مرحله فشرده سازی اتفاق می افتد .
در کاوندیش سبک انگلیش از ویرجینیای دود داده شده استفاده میشود که در ابتدا بخار داده شده و بعد تحت فشار قرار میگیرد با این کار به توتون اجازه داده میشود تا برای مدتی استراحت کرده ، تخمیر شود و سپس دود داده میشود .