انجمن پيپ ايران|تنها انجمن تخصصي پيپ توتون سيگاربرگ قهوه|پاسارگادتاباک

نسخه‌ی کامل: فرهنگ پیپ کشیدن ( قسمت اول )
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در هوای بارانی و نمناک عصر یکی از روزهای جمعه ماه مهر در حال مرور کانال تلگرام پاسارگاد تاباک ، پیپ در گوشه دهان و جای دوستان خالی فنجان قهوه در کنار ، به این جمله رسیدم که : پیپ یک فرهنگ است !
به یادآوردم که در اوایل تاسیس انجمن پاسارگاد بر سر این جمله چه گفتمان هایی در فضای مجازی و سپس در محافل واقعی درگرفت و سرانجام بنده دست به قلم شدم و مطلبی در توضیح این جمله به رشته تحریر درآوردم .
این بار با خواندن این جمله ، ناخودآگاه جنبه دیگری با نگاهی متفاوت از این شعار ، در ذهنم نقش بست و به این عبارت رسیدم : فرهنگ پیپ کشیدن و شاید بطور عام ، فرهنگ استعمال دخانیات !
به این فکر افتادم که شاید بد نباشد چند جمله ای کوتاه در این مورد بنویسم گرچه میدانم تکرار مکررات است و حوصله دوستان سر خواهد رفت ، بهرحال ذهن تراوش کرد و قلم در دست بر روی کاغذ لغزید و حاصل جملات ذیل :
اولین نکته در باب فرهنگ پیپ کشیدن ذکر این مطلب است که پیپ و مصرف آن دارای دو جنبه فردی و اجتماعی است .( لازم به ذکر است همانطور که قبلا گفته شد تمام مطالب این نوشته را میتوان بطور عام به استعمال دخانیات بسط و ربط داد اما بنده با تاکید بر پیپ ادامه مطالب را مینویسم )
جنبه فردی آن شاید به نگهداری و مراقبت از پیپ و ادوات وابسته و همچنین خود شخص مصرف کننده  برگردد ! خود فرد !؟ بله ! نگهداری و مراقبت از مصرف کننده ، به چه صورت !؟ به این نحو که اولا توجه به این نکته داشته باشیم که مصرف توتون و کلیه مواد دخانی برای سلامت انسان مضر است ، پس اگر شروع نکرده اید ، چه بهتر ! ولی خب اگر مرتکب این اشتباه شده اید هنوز برای ترک کردن دیر نیست و باز هم اگر نشد سعی کنید در این انتخاب اشتباه حداقل بهترین راه را در پیش گیرید ، در تمام زمینه ها : تهیه توتون مرغوب ، تهیه پیپ مناسب و حتی انتخاب و خرید لوازم و تجهیزات نگهداری و تمیزکاری و... ! شاید به این طریق ضرر و آسیب کمتری متوجه شما شود و مدت زمان طولانی تری را برای لذت بردن از زندگی در اختیار داشته باشید ! امیدوارم !
و هم اینکه لذت مناسب را از پیپ و توتون و مصرف آن ببرید .
مطلب بعدی اینکه سعی کنید راه و روش درست و صحیح استفاده از پیپ و مصرف توتون را یاد بگیرید ، شاید در ابتدا کمی سخت و حتی غیر ضروری به نظر آید ولی به نصیحت بنده توجه کنید ، باشد که رستگار شوید !!!
سعی کنید اطلاعات و آگاهی خویش را در راهی که در پیش گرفته اید بالا ببرید : تاریخچه پیپ و توتون ، انواع آنها ، نحوه کشت و پرورش توتون ، انواع ترکیبات و برگهای توتون و حتی برند ها و کمپانی های سازنده پیپ و تولید توتون و... ! همه اینها به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب بهتری داشته باشید .
و نکته آخر در زمینه فرهنگ فردی پیپ با تاکید فراوان : رعایت بهداشت دهان و دندان .