warning

این انجمن دارای مطالبی در مورد دخانیات و ادوات وابسته به آن می باشد
طبق قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران بازدید کنندگان باید بالای 18 سال باشند

warning

اولین بررسی قهوه ایران

فروش دانه قهوه و قهوه جوش

مشاهده سایت

ژورنال سیگار برگ

معرفی انواع سیگار برگ ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

وب سایت آموزشی پاسارگاد تاباک

تخصصی ترین مقالات آموزشی

مشاهده سایت

فروش پیپ

معرفی انواع توتون ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مزرعه قهوه ای به نام " نخل و توکان "
#1
چشمانتان را ببندید و مزرعه ای با درختان قهوه را تصور کنید، همچنین لابلای درختان قهوه کلبه های اقامتی بسیار لوکس و مطابق با اکوسیستم منطقه را نیز تجسم نمایید.
کمی دورتر در انتهای شمالی مزرعه مرکز فرآوری قهوه، آزمایشگاه های مجهز و کافی شاپ را نیز به تصویر ذهنیتان اضافه کنید.
بله، به مزرعه «نخل و توکان » در ارتفاعات خارج بوگوتا پایتخت کلمبیا خوش آمدید.
این ریزورت قهوه 6 سال پیش در مساحتی حدود 18 هکتار در ارتفاعات بکر نزدیک به بوگوتا راه اندازی شد. هدف از راه اندازی این مرکز نزدیک کردن باریستاها به مزارع قهوه و برقراری ارتباط عمیق میان باریستاها و تولید کننده است. سال گذشته در حالیکه اولین برداشت کامل مزرعه نخل و توکان بود، که محصول این مزرعه در مسابقات جهانی به نحوی درخشید.
این مزرعه به سبک جذاب خود، به باریستاها بعنوان سفیران خود در بازار قهوه تخصصی نگاه ویژه ای دارد که این موضوع نشان دهنده تعهد عمیق برای تولید محصول با کیفیت برتر است.
گیلاس قهوه در مزرعه نخل و توکان
در مزرعه نخل و توکان، چیدمان مدرن و مناسبی برای تحقیق و پژوهش از مزرعه تا فنجان در نظر گرفته شده است.چیدمان مناسب برای فرآوری تر در استاندارد اروپایی، دستگاه های تفت حرفه ای و آزمایشگاه های مجهز. همچنین تعداد 90 خانوار کشاورز خرده پا که در شعاع 16 کیلومتری مزرعه زندگی میکنند با این مزرعه داد و ستد مینمایند.
[تصویر:  11892722-4f2f-4eea-ae3f-176c13a65eae.jpg]
فرآوری تر در مزرعه نخل و توکان
سباستین ویلازمیر مالک این مزرعه در مصاحبه اخیر خود با نشریه اخبار روزانه قهوه گفته: «با توجه به اطلاعاتی که دارم شرکت ما و نستله تنها شرکت هایی هستند که گیلاس قهوه را از مزارع اطراف خود خریداری مینمایند» اگرچه ما حتی در بیشتر مواقع قیمت بالاتری را برای محصولات با کیفیت برتر و دارای گواهینامه های خاص پرداخت میکنیم.
روش کار در نخل و توکان از نگاه بیرونی چالشی بسیار بزرگ است زیرا مردم نسبت به خرید گیلاس قهوه خیلی خوش بین نیستند اما ویلامیزر در توضیحات خود با اشاره به افزایش تعداد کشاورزان شریک، از 20 به 90 ، نوید دهنده موفقیت این متد کاری است.
ویلامیزر بیان داشت که بطور معمول مزرعه نخل و توکان به عنوان قیمت پایه، به کشاورزان همجوار حدود 60 درصد بالاتر از قیمت بازار را پرداخت مینماید بعلاوه انعام ها و امتیازات اجتماعی دیگر را نیز لحاظ مینماید.برنامه ریزی شرکت بگونه ای طراحی شده است که پس از خرید قهوه از کشاورزان، هر جنس به تفکیک، وارد شرکت شده و قابل ردیابی است. این قهوه ای است که از ابتدا تا انتها با استانداردهای بسیار سختگیرانه و دقیق فرآوری میشود.
فرآیندهای مختلف خشک کردن قهوه در نخل و توکان
در سال 2015 به یاری کشاورزان همجوار، طرحی با عنوان قهوه و ماجراجویی با ایده کلی گردشگری قهوه در مزرعه خود طرح ریزی و اجرا نمودیم و برای جذب گردشگر از اطراف بوگاتا یا حتی دورتر، کابین های چوبی سازگار با محیط زیست در سراسر مزرعه نصب کردیم.
مدیران نخل و توکان ادعا دارند که شیک ترین وسایل را در کابین ها دارند و همچنین فضا و لوازم بگونه ای طراحی شده است که گردشگران میتوانند شاهد دشواری روند تولید قهوه با کیفیت باشند.
مدیر آزمایش قهوه نخل و توکان «فیلیپ پینزن» به نشریه اخبار روزانه قهوه گفت: این یک تجربه بسیار لوکس است با در اختیار داشتن کلیه امکانات از جمله کابین های زیبا، خوراک لذیذ و تیم بسیار حرفه ای و تنها در فاصله یک ساعتی بوگوتا.
پینزن اشاره کرد، مهمان ها دسترسی کامل به زمین های قهوه و میزهای دمچش خواهند داشت و پیشنهاد او برنامه گردشگری مبتنی بر رساندن منفعت به کل جامعه کشاورزی اطراف است.پینزن میگوید سفر گردشگران به نخل و توکان کاملا منحصر بفرد خواهد بود زیرا بر اساس علاقه و نیازهای خود گردشگران برنامه ریزی میشود و باریستاهای حرفه ای در تمام مراحل نکات حرفه ای و ریزه کاری ها را بصورت سفارشی توضیح خواهند داد بطور مثال اگر میخواهید بیشتر راجع به دمچش بدانید در این سفر همه شرایط مهیاست و میتوان زمان بیشتری را صرف آن نمود.
هدف نخل و توکان این است که نحوه سفر بازدید کنندگان تاثیرات مثبتی بر محیط اطراف مزرعه بگذارد و کشاورزان همجوار و تولید کنندگان محلی یاری رساند به همین دلیل کلیه خوراک رستورانهای نخل و توکان از مزارع همسایه تامین میشود.
ویلامیزر و پینزن معتقدند محوریت برنامه ها و طرح ها بر اساس مفهوم آموزش و آموزش کشاورزان برای انجام بهترین تجربه ها در به دست آوردن حداکثر توانایی در بازار تخصصی است و حتی آموزش مصرف کنندگان در چالش تولید قهوه با کیفیت بسیار اهمیت دارد.
بر مبنای همین مفهوم آموزش، تفت قهوه کیفیت بالایی داشته و در قالب برند شناخته «libertario » به بازار عرضه میگردد. همچنین این برند معرف متد جابجایی باریستا ها از کشورهای مصرف کننده مانند ایالات متحده است که تجربه آموزشی خاصی از ارتباط قوی میان تولید کننده، باریستا و در نهایت مصرف کننده با نتایج مثبت به دست میدهد.
اخیرا مجله یکشنبه که وابسته به روزنامه اصلی کلمبیایی El Tiempo است، جلد خود را به مزرعه نخل و توکان بعنوان یک مدل جدید اجتماعی برای صنعت قهوه کلمبیایی، اختصاص داده است.
ویلامیزر پیشنهاد داده است که واحدهای تجاری مجزا در اطراف مزرعه، که هر یک قهوه یا محصولات غذایی دیگر دارند، زیر چتر حمایت این شرکت باشند که مدل جدید کسب و کار برای کشاورزان و تولید کندگان و ارائه محصول در بازار پدید می آورد.
نیروی کار کافی و مناسب مشکل اساسی کشور کلمبیا است. ویلامیزر درباره برنامه خاص شرکت نخل و توکان گفته است: هنوز نمیدانیم چگونه متد جدید کاری ما میتواند در حل این مشکل موثر باشد با اینحال امیدواریم مدل خاص کاری ما در سایر نقاط کشور پیاده سازی شود.
"توکان نام پرنده ای است با جثه کوچک، بال‌های پهن، دم کوتاه، منقار بزرگ رنگین و چهره منحصر به‌ فرد که در نقاط مرکزی و جنوبی آمریکا یافت میشود"

سلام جهان!:

- منتخب
قهوه آدمها را به هم نزدیکتر میکند...
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

© 2010– 2024
® PasargadTabac
All Rights Reserved
كليه حقوق مادی و معنوی اين تارنما متعلق به پاسارگاد تاباک می باشد
کلیه مطالب این تارنما طبق قانون کپی رایت به ثبت می رسند، لذا استفاده از این مطالب بدون ذکر منبع ممنوع است
طراحی و پشتیبانی :  پشتیبان وب