warning

این انجمن دارای مطالبی در مورد دخانیات و ادوات وابسته به آن می باشد
طبق قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران بازدید کنندگان باید بالای 18 سال باشند

warning

اولین بررسی قهوه ایران

فروش دانه قهوه و قهوه جوش

مشاهده سایت

ژورنال سیگار برگ

معرفی انواع سیگار برگ ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

وب سایت آموزشی پاسارگاد تاباک

تخصصی ترین مقالات آموزشی

مشاهده سایت

فروش پیپ

معرفی انواع توتون ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تفاوت سیگار ( سیگار برگ ) و سیگارت !
#1
باید عرض کنم فرق بین سیگار ( سیگار برگ ) و سیگارت مثل فرق بین موتور سنگین و دوچرخه زمان بچگی با چرخ یدک و یا مثل فرق بین آب میوه طبیعی با آب میوه بسته بندی در فروشگاه می باشد !!!
اگر از نظر شما موتور و دوچرخه و یا آب میوه طبیعی و آب میوه بسته بندی باهم فرقی ندارن پس سیگار ( سیگار برگ ) و سیگارت هم باهم فرقی ندارند !
اما اگر به تفاوت بین موتور و دوچرخه و یا آب میوه طبیعی و آب میوه بسته بندی پی بردید پس متوجه فرق بین سیگار ( سیگار برگ ) و سیگارت هم خواهید شد و این تفاوت براتون ملومس خواهد شد !
در مورد طرز کشیدن سیگار که شبیه پیپ هست و نباید دود آن را داخل ریه ها داد هم باید عرض کنم برخلاف سیگارت برای درک و احساس طعم و مزه توتون بکار رفته در سیگار ( چون واقعا طعم و مزه داره و هر سیگاری بنا به برگ توتون بکار رفته در آن طعم و مزه متفاوت و خاص خودش رو داره ) باید دود را در دهان بچرخانید و طعم و مزه رو حس کنید  ,حالا اگر شما توانایی حس طعم و مزه از طریق ریه ها رو دارید که ....?
در مورد جذب نیکوتین هم , جذب آن از طریق زبان و دهان بهتر انجام میشه و مطمئن باشید در کشیدن سیگار به هیچ عنوان از نظر نیکوتین کم نخواهید آورد !

امیدوارم مطلب برای دوستان ملموس شده باشد...!

سلام جهان!:

- منتخب
Kamran
پاسخ
#2
سلام....
واقعاً عالی بود و نیاز به اینچنین متنی ، احساس می شد....

سلام جهان!:

- منتخب
پاسخ
#3
عالی بود مرسی

سلام جهان!:

- منتخب
پاسخ
#4
ممنون خیلی عالی بود

سلام جهان!:

- منتخب
پاسخ
#5
[تصویر:  Cohiba-Cigar-1000-09.jpg]
سیگار برگ

  سیگار برگ به تعدادی از برگ‌های به هم پیچیده شده گفته می‌شود که برای اولین بار توسط سرخ‌ پوستان بومی آمریکای جنوبی ساخته شد. توتون در ابتدا میان آنها مقدس تلقی می شد و آن را آتش زده و دور آن جمع می‌شدند. دود حاصل از این آتش زدن را استشمام می‌کردند.
طریقه ساخت سیگار برگ
  طریقه ساخت سیگار برگ به این شکل است که ابتدا مقداری از برگ توتون را در دست گرفته و به هم می‌پیچیم منتها باید قبل از این کار رگ اصلی توتون را از آن جدا کنیم تا کیفیت سیگار پایین نیاید.
[تصویر:  %D9%A1-225x300.jpg]
در ادامه برگی صاف و مرطوب را که آن را از قبل آماده کرده‌ ایم روی سطحی صاف قرار می‌دهیم. مرطوب بودن برگ الزامی است در غیر این صورت برگ خورد شده و پیچیده نمی‌ شود. بعد از آن که برگ مرطوب را آماده کردیم آن را برش داده و تیکه‌ ای را از برگ جدا می‌ کنیم که باید شکلی تقریبا مستطیلی داشته باشد. برگ مرطوب را روی سطحی صاف پهن می‌ کنیم و برگ ‌های بهم پیچیده را روی برگ گذاشته و آن را غلت می‌ دهیم تا حالت لوله‌ ای پیدا کند.
[تصویر:  %D9%A2-225x300.jpg]
  در ادامه قسمت‌ های اضافی برگ را از آن جدا می‌ کنیم و بار دیگر برگی را انتخاب می‌ کنیم که کمی مرطوب بوده و رنگ آن نسبت به بقیه‌ی برگ‌ ها شفاف‌ تر است و سیگار را بر روی آن غلت می‌ دهیم. لازم به ذکر است که سیگار برگ باید محکم به دور آن پیچیده شود تا بعدا باز نشود. بعد از آن دوباره قسمت‌ های اضافی سیگار را از آن جدا می‌کنیم تا مرتب شود. یکی از قسمت‌ های مهمن این سیگار انتهای آن است که باز هم به وسیله توتون بسته می‌ شود به این شکل که برگ را خیس کرده و انتهای سیگار را با آن می‌ بندیم.
[تصویر:  %D9%A3-225x300.jpg]
بعد از اینکه سیگار برگ آماده شد و انتهای آن نیز بسته شد سیگار را در قالب‌ های آماده قرار می‌دهیم تا محکم شود و قالب بگیرد البته بعد از اینکه این کار انجام گرفت قالبی به شکل پایین بر روی آن گذاشته می‌شود. بعد از گذشت چند روز سیگار برگ آماده كشیدن است و آن را بسته بندی کرده و روانه بازار می‌کنند.
روش کشیدن سیگار برگ
روش کشیدن سیگار برگ تا حدودی مانند سیگارهای دیگر است منتها بدون فیلتر بوده و پک زدن به آن کمی تند و سنگین است اما دود حاصل از پک زدن به این سیگار  بیشتر از سیگارهای دیگر است. البته نکته حائز اهمیت این است که دود حاصل از سیگار برگ نباید سینه کش شود و فقط باید در داخل دهان بوده و دوباره آن را بیرون داد. سیگار برگ را می‌تواند از هر نوع توتونی ساخته شود با این حال تمامی سیگارهای برگ موجود در بازار از توتون بارلی ساخته شده‌اند. به این معنی که از نظر کشیدن سنگین هستند. سیگار برگ خالص ترین و می‌شود گفت که بهترین سیگار موجود در بازار است زیرا کاملا خالص بوده و حتی کاغذ آن نیز حذف شده است. این تنها سیگاری است که قبل از تمام شدن می‌توان آن را خاموش و بعدا دوباره روشن کرد. البته برای اینکه مرطوب بماند بهتر است آن را درون ظرفی سر بست که داخل آن قهوه وجود دارد نگهداری کرد. شخص برای کشیدن سیگار برگ به دهنی (چوب سیگار) نیاز دارد اما در گذشته به صورت کاملا سنتی و بدون دهنی آن را می‌کشیدند. مزیت دهنی در این سیگار این است که، شخص تلخی توتون را احساس نمی‌کند چون سیگار برگ بدون دهنی در اثر پک زدن خیس شده و طعم تلخی ایجاد می‌کند. بزرگ ‌ترین کارخانه‌های ساخت سیگار برگ در کوبا هستند ولی برای اولین بار در ایران توسط شرکت ما سیگار برگ تولید می‌شود با این تفاوت که محصولات شرکت ما قابل ارزیابی هستند و به مشتری حق انتخاب داده می‌شود. به این صورت که شرکت ما می‌تواند بنا به خواسته‌ی مشتری سیگار نرم، سبک، متوسط و تند در دو حالت ساده و معطر را آماده کند که این مزیت برتری محصولات شرکت ما را بر سیگارهای برگ کوبا نشان می‌دهد چون به مشتری حق نظر و انتخاب می‌دهیم. اما آنچه حائز اهمیت است تفاوت فاحش قیمت محصولات شرکت ما با سیگار برگ کوبایی است. قیمت هر نخ سیگارهای کوبایی با کیفیت، بالای ١٠٠ هزار تومان است این درحالی است که سیگارهای برگ ما با وجود مزیت‌هایی که دارند ٣٥ هزار تومان می‌باشند.
روشن کردن سیگار برگ
روشن کردن سیگار برگ بسیار حائز اهمیت است و باید به آن خیلی توجه شود. اشتباهی که اکثر مردم قبل از روشن کردن سیگار برگ انجام می‌دهند این است که برای فهمیدن میزان رطوبت سیگار برگ، آن را در دست گرفته و با دو انگشت خود فشار می‌دهند در واقع با این کار نه تنها میزان رطوبت آن را به درستی به دست نمی‌آورند بلکه به سیگار برگ نیز آسیب می‌رسانند.
برای فهمیدن میزان رطوبت سیگار برگ کافیه قبل از استفاده آن را بوکنید. اگر بوی برگ آن را حس کردید سیگار هنوز مرطوب است و می‌توان آن را روشن کرد لازم به ذکر است که سیگار برگ نباید خشک باشد در واقع اگر خشک باشد طعم و کیفیت آن تغییر خواهد کرد و از مرغوبیت سیگار کاسته می‌شود.
[تصویر:  %D9%A5-225x300.jpg]
برای روشن کردن سیگار باید دقت کنید که ابتدا  آن را کات کنید وسیله ای که برای کات کرن از آن استفاده می شود را در شکل مشاهده می فرمایید. بعد از این که سیگار را کات کردید به وسیله کبریت آن را سیاه کنید دوباره کبریتی دیگر را روشن کرده و باز هم آن را به وسیله آتش بسوزانید نکته ای که باید به آن توجه شود این است که اگر سیگار را سیاه نکنید بلافاصله به آن پک بزنید  بعدا سیگاری تند و خشن خواهید داشت.


[تصویر:  VILLA-ZAORANO.jpg]


سلام جهان!:

- منتخب
تو را مرور می کنم به تکرار؛
تا خاموشی ام، نشان از فراموشی ام نباشد ...
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

© 2010– 2024
® PasargadTabac
All Rights Reserved
كليه حقوق مادی و معنوی اين تارنما متعلق به پاسارگاد تاباک می باشد
کلیه مطالب این تارنما طبق قانون کپی رایت به ثبت می رسند، لذا استفاده از این مطالب بدون ذکر منبع ممنوع است
طراحی و پشتیبانی :  پشتیبان وب