warning

این انجمن دارای مطالبی در مورد دخانیات و ادوات وابسته به آن می باشد
طبق قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران بازدید کنندگان باید بالای 18 سال باشند

warning

اولین بررسی قهوه ایران

فروش دانه قهوه و قهوه جوش

مشاهده سایت

ژورنال سیگار برگ

معرفی انواع سیگار برگ ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

وب سایت آموزشی پاسارگاد تاباک

تخصصی ترین مقالات آموزشی

مشاهده سایت

فروش پیپ

معرفی انواع توتون ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بدن و مغز در بهترین حالت
#1
[تصویر:  204ac381-7e8d-46e4-87af-5cc6ded920b5.jpg]
چه تعداد از ما دوست داریم اطلاعاتی را که در حافظه خود ذخیره کرده ایم ابراز کنیم ؟آیا کسی میتواند ادعا کند که تا بحال در موقعیتی نبوده که چند بیت از شعری که در زمان مدرسه یاد گرفته یا در به تازگی مطالعه کرده را از حفظ نخوانده باشد؟!

قهوه نقش موثری در این مکانیسم دارد. حافظه به چند قسمت تقسیم میشود. از جمله آن، حافظه کوتاه مدت (یا در حال کار کردن) است . این سیستم وقایعی را که در مدت زمان نزدیک اتفاق افتاده است حفظ میکند. قسمت دیگر حافظه بلند مدت است که نسبتا وسیع تر است. همچنین دارای دوام و ظرفیت بیشتری برای ذخیره اطلاعات دارد و قسمت اعظم اطلاعات ذخیره شده در حافظه ما، مربوط به این قسمت میشود . قهوه باعث میشود موضوعات را با وضوح بیشتری حفظ کرده واصولا سطح فرآیند یادگیری را بالا می برد .

کافئین به احیاء یک ذهن خسته کمک میکند و باعث افزایش تمرکز میشود. حتی درزمانی که هزاران موضوع مختلف حواس ما را پرت میکنند، که یک کمک حیاتی برای تمرکز کردن ما است. برای مثال زمانی که برای امتحان دروس را مرور میکنیم تمرکز بیشتری داریم.حال نگاهی به کافئین و مواد تشکیل دهنده آن که شرایظ جسمی را بهبود می بخشد خواهیم داشت.

تاکنون تحقیقات در مورد قهوه بیانگر این واقعیت است که قهوه باعث کاهش خستگی برای گروه کسانی می شود که تمرینات بدنی و ورزشی دارند. کافئین یک محرک سبک می باشد و تاثیرات آن بستگی به نوع فعالیتی دارد که ما انجام میدهیم. هنگامی که نوع فعالیت طولانی است و ما انگیزه خود را برای ادامه دادن آن از دست می دهیم، کافئین محرکی است برای تخلیه انرژی در زمان طولانی تر و ما با احساس خستگی کمتر، توانایی انجام فعالیتی را در زمان طولانی تر خواهیم داشت.

تاثیر کافئین در مورد فعالیت هایی که به صورت متعادل و طولانی صورت میگیرند مشهودتر است. خبر خوب برای تمامی ورزشکاران در سال 2004 این بود که کمیته ورزشی کافئین را از لیست مواد ممنوعه حذف کرد.

نوشیدن روزمره قهوه در یک مدت زمان طولانی همراه با یک رژیم غذایی متعادل، به ما کمک می کند که بدن متناسب و ذهنی هشیار داشته باشیم.

یکی دیگر از تاثیرات مثبت قهوه، توانایی مقابله علیه یکی از از انواع بیماری قند می باشد. تعدادی از تحقیقات و مطالعات دقیق و مهمی درمورد نحوه زندگی کردن سالم ( نوع زندگی که اجازه نمی دهد انسان به چاقی مفرط دچار شود)، نشان داده اند که مصرف قهوه تاثیرات مثبتی برروی مقابله با نوع دوم بیماری قند دارد.نوعی که از کمبود انسولین حادث نمی شود، بلکه از ناتوانایی بدن برای ایجاد هورمون های مناسب می باشد.

هنوز مشخص نیست که قهوه دقیقا به چه صورتی این کار را انجام میدهد و کدامیک از مواد موجود در قهوه درگیر این کار هستند. از این رو، قهوه به یک موضوع تحقیقاتی جذاب تبدیل شده است.

سلام جهان!:

- منتخب
قهوه آدمها را به هم نزدیکتر میکند...
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

© 2010– 2023
® PasargadTabac
All Rights Reserved
كليه حقوق مادی و معنوی اين تارنما متعلق به پاسارگاد تاباک می باشد
کلیه مطالب این تارنما طبق قانون کپی رایت به ثبت می رسند، لذا استفاده از این مطالب بدون ذکر منبع ممنوع است
طراحی و پشتیبانی :  پشتیبان وب