warning

این انجمن دارای مطالبی در مورد دخانیات و ادوات وابسته به آن می باشد
طبق قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران بازدید کنندگان باید بالای 18 سال باشند

warning

اولین بررسی قهوه ایران

فروش دانه قهوه و قهوه جوش

مشاهده سایت

ژورنال سیگار برگ

معرفی انواع سیگار برگ ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

وب سایت آموزشی پاسارگاد تاباک

تخصصی ترین مقالات آموزشی

مشاهده سایت

فروش پیپ

معرفی انواع توتون ایرانی و خارجی

مشاهده سایت

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
داستان سیر تکامل مزارع کوچک قهوه ، داستان بی پایان عشق و زندگی
#1
[تصویر:  photo_2016-01-20_17-59-21.jpg]
برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ کلمه مایکرولات به واژه نامه جهانی فرهنگ قهوه وارد گردید و هر ساله پس از آن این واژه بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد .
برای اینکه بهتر با این موضوع آشنا شویم ابتدا به بررسی مفهوم واژه «لات» در صنعت قهوه می پردازیم واژه لات به معنای یک کانتینر کامل از قهوه سبز می باشد .یک کانتینر ۲۰ فیت قهوه می تواند وزن خالصی معادل ۱۸ تا ۱۹ تن را داشته باشد . بطور مثال یک کانتینر ۲۰ فیتی قهوه برزیل شامل ۳۲۰ عدد کیسه ۶۰ کیلوئی می باشد که در مجموع ۱۹۲۰۰ کیلوگرم است و یا یک کانتینر قهوه کاستاریکا مجموعاً ۲۷۵ کیسه ۶۹ کیلوئی می باشد که در مجموع ۱۸۹۷۵ کیلوگرم وزن دارد .

واژه «مایکرولات» به معنای مزارع کوچکی از قهوه هستند که قاعدتاً محصول نهائیشان به وزن و حجم یک کانتینر کامل نمیرسد .
این واژه که در سال ۲۰۰۰ ابداع گردید زائیده نیاز زمانی خود می باشد ، کمبود قهوه باعث گردید تجار قهوه سبز مبالغ بالاتری را به تولیدکنندگان قهوه پیشنهاد کنند و در عین حال از آنها کیفیت بالاتری را درخواست نمایند . تجار قهوه سبز توانستند با طبقه بندی کیفی و کمی دانه های سبز منفعت بیشتری را کسب کنند و مشتریان خاصی برای قهوه های مخصوص بدست آورند ، در ابتدا کارشان خیلی سخت نبود و نیاز به سلیقه و حوصله داشت .

تجار قهوه از واسطه های محلی خواستند که محصولات هر مزرعه را با هم ترکیب نکرده و فرآوری و بسته بندی هر مزرعه به صورت جداگانه صورت پذیرد . در این مرحله تجار قهوه به جای یک کانتینر کامل (۳۲۰ کیسه) از یک نوع قهوه (قهوه السالوادور) می توانستند ۱۲۰ کیسه قهوه از مزرعه Villa Galicia و ۱۰۰ کیسه دیگر از مزرعه Altamira و ۱۰۰ کیسه هم از مزرعه El Manzano …

یا در مثالی بجای ۲۷۵ کیسه قهوه کلمبیا ، تجار با گروه بندی قهوه سبز می توانستند ۱۵۰ کیسه ۶۹ کیلوئی از مزرعه Granja La Esperanzaو ۱۰۰ کیسه از Honey و ۲۵ کیسه قهوه از با فرآوری خشک داشته باشند .

تنوع انواع قهوه سبز نهایتاً به کیفیت برتر و قیمت بالاتر برای تجار منتهی می شد و مشتریان حاضر بودند برای این ظرافت و سلیقه در انتخاب گوناگونی، قیمت بالاتری پرداخت کنند .

البته تمایز این روش فروش و عرضه قهوه سبز فقط به کیفیت بسنده نمی شود ، این موضوع که امروز خریدار قهوه سبز می تواند دقیقاً مختصات جغرافیایی مزرعه قهوه خریداری شده را تشخص دهد بسیار هیجان انگیز می باشد . بطور مثل شما قهوه سبزی دردست دارید که می دانید از مزرعه El Manzano به مدیریت آقای Emilio Lopez به دست آمده است .

برای اینکه داستان را خلاصه کنیم باید بگوئیم که با شروع موج مایکرولاتها رشد قهوه تخصصی (کیفیت برتر) در جهان سرعت بیشتری گرفت و بر این اساس هر ساله ما کیفیت بهتری از قهوه را خواهیم داشت . مسلماً قیمت این نوع قهوه ها بالاتر از قهوه های معمولی می باشد که به دو دلیل ذیل می باشد :

دلیل اول محدودیت تولید این نوع از قهوه های مخصوص می باشد و با توجه به درخواست زیادی که در بازار برای این کالا وجود دارد قیمت بالطبع بالا می رود .

دلیل دوم برای بالا بودن قیمت قهوه تخصصی نسبت به قهوه معمولی زمان ، دقت ، زحمت و تلاش است که توسط تمامی عوامل قهوه مخصوص برای بدست آمدن این محصول ارائه می شود .

حقیقتاً می دانید هر درخت قهوه حدود نیم کیلو قهوه در سال می دهد که اصلاً مقدار زیادی نیست ، برای بدست آوردن قهوه معمولی می بایست بسیار تلاش کرد و قهوه مخصوص تلاشی چندین برابر بیشتر از قهوه های معمولی می طلبد ، پس طبیعی است که قیمتی بالاتر داشته باشد .

سلام جهان!:

- منتخب
قهوه آدمها را به هم نزدیکتر میکند...
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

© 2010– 2023
® PasargadTabac
All Rights Reserved
كليه حقوق مادی و معنوی اين تارنما متعلق به پاسارگاد تاباک می باشد
کلیه مطالب این تارنما طبق قانون کپی رایت به ثبت می رسند، لذا استفاده از این مطالب بدون ذکر منبع ممنوع است
طراحی و پشتیبانی :  پشتیبان وب